Knäckebröd




Jag känner att jag idag bara måste bjuda på ett knäckebröd som jag blivit totalt beroende av. Det är lätt att baka, det är nyttigt och framförallt supersmaskigt!!! Ett tips är lägga smeten på bakplåtspapper och sedan lägga bakplåtspapper ovanpå smeten för att kavla ut det utan att det kladdar.

Ingredienser:
2 dl majsmjöl  
1 dl solrosfrön
1dl sesamfrö
1/2 dl linfrö
1/2 dl majsolja 
2 dl kokhett vatten 
(Ev pumpafrö)
flingsalt 

Jag har ibland bytt ut någon del av fröerna och blandat i pumpafröer eftersom alla de andra fröerna är orostade. Det ger lite mer smak. Rör ihop till en smet, bred ut smeten på ett bakplåtspapper. Strö över lite flingsalt.  Grädda i mitten av ugnen 150 grader i 1 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0