Ugglemössa i flertal + spansk potatissallad

 
Som ni ser på bilden har det blivit lite fler ugglor. Den första till vänster är till en bebbe ca nyfödd (då har man en tunn bomullsmössa under)-1 år och den ska få ett par raggsockar så det blir ett set. Den i mitten är storlek 7-9 år och både den och den vänstra ugglan är till salu för 150 kr styck. Mönstret till mina ugglor hittar ni under min rubrik gratis mönster. 
 
Idag lekte åter Stella och Alva. Vi gick en promenix till leket och på vägen fick jag lite blomsterfnatt som jag nu tänker plåga er lite med :-)
 
sådär nu var det klart :-) det gäller att passa på att njuta av blommorna för nu är det snart slut med det och så får vi njuta av gula löv i stället. 
 
Tjejerna var en lång stund på leket och för att det inte skulle bli för trist för mig att sitta där så hade jag med mig garn och nästan hela den lilla ugglemössan till vänster på bild 1 överst blev färdig där. Det gäller att förena nytta med nöje
 
När tjejerna var lekfärdiga gick vi hem igen och eftersom lunchen var ganska tidig började lillan bli hungrig. Idag blev det grillat och svärmor, Jörgens syster, och svärfar kom och åt. Svärmor hade gjort en supermumsig potatissallad. 
 
Spansk potatissallad
 
1kg potatis
1 liten burk pickles, 380g
2 schalottenlökar
4-5dl creme fraiche, 
1 dl majonnäs 
1msk senap
salt o peppar
 
Koka potatisen, låt kallna och dela den i bitar. Blanda med avrunnen pickles och lök. Rör ihop såsen och vänd ner den i potatisen. Låt stå och dra ca 1 timme innan servering.
 
 
 
Så enkelt och så gott!!
 
Lilla Nicke var också med på kalaset
Det är Stella som knyckt min kamera och tagit bilden haha
 
Idag var det jobbigt bara att gå då det värkte i knät efter min uberkorta provrunda av löparknät igår. Jag blev som sagt riktigt deppig igår när jag insåg att trots allt arbete med akupunktur och massa stretch hade det inte blivit ett dugg bättre. Jag har funderat mycket över det idag och det känns jättetungt. Med tanke på att jag andas tänker och lever löpning blir det att geisten sinar . Att inse att det inte funkar överhuvudtaget och jag känner nästan lite panik om det ska bli ett stort problem av detta. Jag ska som tur är till Tomas imorgon för utvärdering och akupunktur men oron börjar nu bli djupare då jag i min lilla värld trodde att detta skulle vara lätt att fixa. Jag har googlat massor och tycker jag får hur mycket information som helst som egentligen inte alltid har en röd tråd så det verkar som att det finns många bud kring detta besvär. 
Om någon har tips eller erfarenhet kring löparknä att dela med er så gör gärna det jag behöver lite hopp nu, gärna av någon som varit drabbad 
 
Ikväll ringde en kompis (Anette) som jag inte pratat med så mycket under sommaren och det var härligt att höra av henne och få lite jobbasnack... ska trots allt bli skönt när operation öppnar på måndag och allt återgår till det vanliga. Jag fattar bara inte hur man ska hinna allt nu när jag haft lite ledigt för dagarna går ju jättesnabbt utan att behöva arbeta också haha. Tänk om jag kunde försörja mig på handarbete och sylt o dyl då hade jag nog inte tvekat att vara hemmagående. Det måste vara lyxigt att ha råd med att arbeta som hemmafru. Med tanke på alla idéer som skulle vilja förverkligas så hade det varit mer än ett heltidsjobb i alla fall.
 
Nu blir det lite garn som vanligt på kvällarna och förhoppningsvis en god stor kopp te av märket yogi tea :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0