Virkad sjal i mormorsrutor

 
 
Fick i våras beställning på en sjal i mormorsrutor. Den skulle vara 2m lång men inte vara klassiskt trekantig. Klurade ett tag på hur jag skulle få till det. En detalj som jag också fick fundera på var ihopsättningen av rutorna. Jag ville inte att det skulle bli klumpigt då det skulle bli en sjal. Testade lite olika och fastnade till slut för att virka ihop rutorna i varandra på sista varvet. På så vis blev det ingen ihopsättningskant utan det blev luftigt mellan rutorna vilket jag tycker blir snyggast på en sjal. Eftersom formen inte var given träffade jag kunden när arbetet var halvfärdigt för att diskutera fortsättningen.  Arbetet tog ett tag och på bilden ser ni det färdiga resultatet.  Beställaren blev jättenöjd och då är även jag det 

Kommentarer
Postat av: Anki

Superfin! Håller också på med en filt som man virkar ihop rutorna på sista varvet, väldigt skönt att slippa sy ihop rutor sen :D

2018-07-17 @ 19:05:29
URL: http://litevirkning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0