Raggsockor Sarek

 
Dessa sockor är stickade i Marks & Kattens fantastiska ullgarn, Sarek. De är stickade från tå och upp med hälen german short row som jag för tillfället fallit för. Beskrivning på hälen hittade jag på Youtube. Sockorna är ännu vackrare i verkligheten än på bilden. Färgerna är mjuka och byter av varandra på ett lekfullt sätt. Det enda negativa jag kan tillskriva dessa sockor är att jag säljer dem med förlust då det gick nästan 4 nystan à 50 gram o garnet kostade någonstans 60-70 kr nystanet och jag har önskat 150 kr för dem. 

Kommentarer
Postat av: Anki

Vilka fina! Ser härligt ut med färgerna tycker jag. Så synd att du ska behöva gå med förlust, det är så tråkigt att hantverk inte är värt knappt något alls. När man vet hur mycket tid och energi det ligger bakom. Väldigt fina iaf!

Svar: Ja visst är det synd att man inte förstår värdet. Kan folk köpa det för en fjärdedel av priset så föredrar många det
nines-design

2017-01-17 @ 20:39:13
URL: http://litevirkning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0