Krokade vantar

 
Krokade vantar i brunt/offwhite.  Dessa har fått muddar i resårvirkning. Är man sugen på att testa kroka sina egna vantar har jag lagt upp beskrivningen under gratis mönster.  Där kan man välja mellan stickad resår eller mönsterkrokad resår men det är ju bara att göra resåren som man vill o sen hoppa på mönstret.  I detta fallet valde jag att lägga upp 40 maskor som jag resårvirkade och på sista varvet ökade jag till 44 maskor o följde sedan mitt eget mönster.
 
Dessa ska bli ett set med en mössa som jag håller på med just nu och det ska gå till en kollega.
Förutom det hänger också bamsetröjan på stickorna och är nästan klar samt ett par virkafe pulsvärmare fär jag stulit rakt upp o ner odd mollys höstversion. Bilder kommer på detta. 
En kofta har också startats upp som ska bli en gåva och snart ska åter ett par mönsterstickade vantar ta plats då en kollega önskar sig ett par i svart/vit. De blå/vita mönsterstickade vantarna ligger ännu till försäljning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0