stickade dopklänningar

 
Just nu pågår projektet stickade dopklänningar till tvillingarna. Jag har valt att först sticka klänningarna och därefter gör jag armarna så att jag säkert vet att de blir exakt likadana. De är stickade i sandnes bomullsgarn med sticka 3. Mönstret har jag köpt från Sandnes dock inte deras dophäfte utan det som heter första året. Jag är inte så förtjust i kritvitt så jag har valt att sticka dem i offwhite. Dottern var från början osäker på färgen men jag hoppas hon ändrar sig när de är klara och sidenbanden är monterade.
 
 
Sähär långt har jag kommit bara ett par dagar innan de kommer. Det är tur att de inte ska döpas förrän om några månader så jag hinner bli färdig  :). 

Kommentarer
Postat av: Farfar

Linda har en duktig Mamma, snygga dopklänningar.

Svar: Tack far 😊
nines-design

2014-03-27 @ 20:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0