Tura

Igår blev det en tågresa till jobbet utan cykel. För efter jobb skulle jag hinna ner och hämta mina nya glasögon. Ta mig hem och sedan hinna med tåget tillbaka till Helsingborg igen kl 17.25 :). Det var nämligen dags för att tura mellan Helsingborg och Helsingör. Det var också första gången jag någonsin gjort det trots att jag bott i Skåne sedan 1987.
 
Jag och Maja stötte på varandra uppe vid stationen och när tåget kom var där några fagra kvinnor till som hörde till gruppen. När vi var framme i Helsingborg så tog vi en fördrink på Mollbergs. Där var mycket folk och utan att jag vetat var också mina nya kollegor där på en after work så jag passade på att hälsa på några av dem.
 
Det blev turat fram och tillbaka och ganska snart hade jag ingen aning om jag var i Danmark eller i Sverige.....
Jag tror de flesta kände likadant :)
Till förrätt åt jag en helt fantastisk makrillmacka med gubbröra på rågbröd. Den var så mumsig att jag länge kommer att minnas den och i värsta fall måste jag kanske hoppa på båten en dag bara för att få mumsa i mig en sådan smörgås till. Huvudrätten var inte heller dålig -  skogsvampsoppa. Len och fin i konsistensen och även den kommer jag att minnas ett tag. 
 
Gunilla och Rosie samt Madde.
 
Det blev en lyckad kväll och jag är säker på att alla var lika nöjda och tillfreds
Madde, Eva, Gunilla och Iwans axel. Gänget bakom hör inte till oss.
 
Jag var lite orolig innan att jag skulle bli båtsjuk men det klarades av galant och troligen tack vare att balanssinnet var satt lite ur bruk :)
Carre, Gunnel, Camilla och Jeppe
 
Ett glatt gäng :)
 
Anna och Maja
 
Tack alla för en härlig och trevlig kväll kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Mys på hög nivå

2013-09-29 @ 14:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0