Domen

Idag kom den... domen alltså på min skadade överkörda traumautsatta fot. Den kördes över av ett framskenande operationsbord fastnade och veks i en position där tårna nästan rörde underbenet. Inte ens en akrobat klarar den övningen och det gjorde inte jag heller. 
 
Smärtan var öronbedövande och först vågade jag inte ens ta av mig skon i oro för att tårna skulle ligga löst i den och rulla iväg över golvet. Som tur var satt de alla fast och en stund senare blev det en slätröntgen som inte visade benfraktur. Lite misstänkt verkade det eftersom den som råkade köra över mig också hörde ljudet som av flera kvistar knäcktes och av den anledningen först då fick stopp på operationsbordet.
 
Det blev en lång väntan.... 1 vecka på att komma på en MR röntgen och syster som kollade bilderna hintade mig att det såg lite vajsigt ut så nog var jag allt lite orolig för det... jag vill ju springa om nu inte alla vet det .... :)
 
Igår hade doktorn inte hunnit kolla bilderna men han ringde mig idag och berättade att ledbandet var av i "kalkanius" ja jag vet inte om det stavas så och NÄ jag tänker inte googla det heller.... jag är ingen googlare av olika tillstånd och grejer utan jag lyssnar på vad doktorn säger och så är jag nöjd med det. Fel eller inte...
Förutom ledbandet som var av i kalkanius så hade jag benmärgsödem då tydligen benet hade fått så mycket stryk så det nästan hade gått av förklarade han...
 
Kontentan av det hela är i alla fall ingen löpning på minst 6 veckor för att ledbandet ska få en chans att själv läka och därefter löpning mycket korta sträckor men vid smärta ska jag avstå direkt och vänta några veckor till.
Detta är ju rena döden för mig men det positiva i det hela är att jag skulle få lov att cykla som alternativträning och då ser jag ändå lite ljus i tunneln. 
 
Detta är bara så jäkla typiskt när jag äntligen var skadefri efter att Tomas hade lagat min muskelbristning/blödning och jag hade kommit igång. Jag fick ju dessutom en bra tid på midnattsloppet så allt kändes så himla bra och att jag äntligen skulle få medvind och så händer detta......
 
Nåväl positiva tankar gäller nu och sex veckor ska väl gå i ett rapp :)
 
Nu tar jag ett glas vin och gläds åt att jag slipper kniven i alla fall.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta Li

Det var väl skönt att du inte behöver opereras! Vad fin omlottkofta du stickat. Ha det bäst Vännen. Kram

2013-09-20 @ 09:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0