Stortrivs

 
Ok nu ska jag inte hålla er på halster längre för jag antar att frågan hänger i luften... trivs jag eller inte på det nya jobbet. Svaret är enkelt, jag stortrivs. Men då ska vi komma ihåg vem gör inte det när man är ny på ett ställe o då man ska finna ut sina nya uppgifter och sina nya kamrater. En sak är dock säker. Det första intrycket är väldigt bra. Nu ska man komma ihåg att jag inte varit där så länge... 2 sept... började jag.
 
Fisrumpor, visst finns de här också men procentuellt inte fler än "hemma" och då är det väl bara att göra som jag gjorde där. Helt enkelt strunta i dem. 
 
 
Mina kliniska arbetsuppgifter skiljer sig både lite och mycket från innan. Här gäller det många olika droger och sprutpumpar, flera mätverktyg osv. Samtidigt gör det livet lite enklare för jag kan styra patientens värden på ett enklare sätt med mina droger än som innan bara via gas, efedrin och atropin. Det roliga är kompetenshöjningen inom dessa droger men för övrigt måste jag säga att vi är väldigt duktiga och kompetenta på det lilla sjukhuset och följer utvecklingen mycket bra. 
 
Däremot vill jag påstå att nu jobbar jag med narkosläkare som verkligen får jobba på ett annat sätt än jag är van vid. De är inte alltid med och söver men de måste vara aktiva på ett annat sätt då här läggs epiduralspinal, epidural, blockader i mängder osv. Det är jättekul att bedriva patientnära vård med dem.
 
Jag saknar de som jag anser är mina vänner i landskrona men inser att jag nu säkert kommer att få några nya och de som är äkta vänner kommer att finnas där även om vi inte tvingas ses via ett arbetsschema. Det är väl egentligen nu jag verkligen kan sålla de riktiga vännerna från arbetskamrater :). Arbetskamrater är finfint det med och hitintills är de lika goa och trevliga i samma procentsats som i Landskrona :)

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Kramis !!!!

2013-10-08 @ 20:19:26
Postat av: Elvira

Du komet alltid att vara min speciella vän kära Tina. Jag längtar efter din kram 😘 och hälsa Päivvi från mig också en fin och duktig kollega, mkt bra att lära sig från henne. Ett stort kram hjärtat♥️

Svar: <3 kram vännen
nines-design

2013-10-10 @ 23:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0