Virkad sommarhatt med blommor

Idag fick en liten sommarhatt gå före koftan jag börjat med. Den är beställd av en av mina läkare på jobb som också är farfar och nu har han ett barnbarn med fina hattar då han köpt tre olika av mig. Storleken på denna hatten är 48-49 och hatten är virkad i himalaya mercan garn.
 
Idag blev en blöt färd till jobbet. Redan inatt undrade jag lite hur det skulle gå att komma fram till jobb då det stormade rejält. Men strax innan sex imorse började det regna och då lade sig vinden något så när jag cyklade in hade jag vind men inte så illa som jag trott. Däremot så kom jag mitt i ett rejält regnväder och innan jag var framme på jobbet var jag blöt som en dränkt kattunge. Till och med strumpor och underkläder kunde vridas ur som disktrasor. 
 
När jobbet var slut och jag skulle cykla hem var kläderna trots att de hängt på tork hela dagen fortfarande dyblöta så det blev att låna ett par jobbebyxor att cykla hem i. Nya outfiten för i vår haha.... inte vackert kan jag säga men torrt.....
 
När jag kom hem gick jag upp och hämtade lilla prinsessan på skolan och vi fick oss ett riktigt women to women talk på vägen hem :-).. när Jörgen kom hem gjorde han det med pizza och godricka och plötsligt förvandlades onsdagen till en fredag ... hick .....skåål.....
 
Imorgon är jag och Stella hembjudna på mat och godricka hos en kompis, Anna. Efter det ska vi åka till Tyringe och hämta hem någon kusin som får vara och fira helg med oss...
 
En kopp te och lite stickande på koftan får avsluta kvällen och samtidigt en liten bön om att mitt ben snart ska vara gladare och dugligt att springa på igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0