Virkad mössa med blomma

 
Ännu en virkad mössa är klar. Denna är virkad i stl 48 och det ska föreställa en stockros. Jag har sytt på små pärlor för att göra den lite mer prinsessig för en ung dam. Jag är inte säker på att jag tycker att den blev så fin som jag hade tänkt mig. Denna är också till salu för 100kr precis som alla de andra jag gjort senaste veckan.
 
Idag var Julia och red med Stella och det har gått framåt för henne för idag behövde inte Julia hålla i hästen utan Stella klarade själv av att manövrera hästen. 
 
På eftermiddagen blev det kaffekalas för att fira Julia. Av mig fick hon ett par ridbyxor och jag hade tur att det var precis sådana hon hade velat ha :-). Tyvärr var de sönder lite i sömmen så hon får åka tillbaka och byta dem. Förutom det fick hon en svart hoodtröja också det en ridtröja och där fick Stella en likadan för att de ska matcha när de är i stallet. Av sin pappa fick Julia ett presentkort på flygbiljett tur och retur USA när hon vill och vart i USA hon vill.
 
I huset har vi en sjukling. Jonathan har feber och ont i halsen och huvudet. Nu hoppas jag att inte den elaka bacillen hittar andra att bygga bo i här i hos oss.......
 
Det blev som sagt inget springtime idag....
 
Det blev bara en tröja.... smarta var de i alla fall i år och har inte satt ut året så nu kan de använda de överblivna igen nästa år. I fjol stod det 2012 på dem men inget i år. 
 
Abstinensen blev svårt lidande då loppet i Helsingborg sved särskilt i hjärtat. Jag försökte lindra bot på det med dryga timmens styrketräning... det var nyttigt och bra men abstinensen bodde kvar...... det fick bli en liten cykelrunda för att stilla det värsta suget, 9km. Imorgon ska jag kanske försöka nätt på tå ta en liiiiiten runda på bara 1.5-2km för att se om det funkar för smärtorna. Nu riskerar jag att tappa för mycket inför halvmarathon den 18 så jag har en viss press på mig att komma igång. 
 
Nu har jag börjat på ett nytt projekt. En lite grövre kofta med luva för kyliga vår och sommarkvällar i färgen dusty rose. Jag gör den i stl 1år så hoppas jag att någon blir sugen på den. Den spår jag kommer att bli superfin....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0