Mobilfodral

 
Ett litet mobilfodral att ha hängande runt halsen. De små mormorsrutorna är jättespeciella för dem gjorde Hannah för något år sedan i syfte att göra något med men det blev inte av. Jag har fått dem och virkade ihop dem till detta fodralet som jag nu bär närmast hjärtat. På så vis får jag ha Hannah med mig lite grann varje dag då jag numera bara får se henne ett par gånger per år. Hannah bor i Stockholm och studerar där och vad jag vet tänker hon stanna där. 
 
Idag blev en intensiv dag. Det märks att vi är lite färre på jobbet. Det blev cykel till och från jobbet och när jag kom hem bytte jag tröja från cykeltröja till löpartröja och så gav jag mig ut för att testa en liten runda efter helgens långlöp. Det blev 4 km och första 300 m gjorde ont i skadan sedan mjukades det upp. Rundan gick bättre än jag trott det skulle göra. Det enda var väl kanske att jag gick ut lite hårt så jag sinade på slutet. 
 
När jag kom hem hade Jörgen varit och handlat och han var så gullig att han köpte årets första svenska jordgubbar till mig. Eftersom jag inte gillar kött så lever jag nästan uteslutande på frukt och bär samt grönsaker. Vad jag inte visste tidigare är att jag tydligen är jätteonytttig för så mycket frukt som jag äter är direkt skadligt säger de som vet. Mer än 500 gram frukt och bär om dagen innebär att fruktosen i frukten omvandlas till fettinlagringar i levern och kolhydraterna ger tydligen viktuppgång. Då är det kanske tur jag inte äter en massa annat för jag håller min vikt konstant på 48kr +/- 1 kg. 
 
Det har packats en hög med traderapaket för jag hade en hel del auktioner ute som gick ut igår. Det är rätt mycket jobb för de här 10 kr som man får in för kläderna men samtidigt är det ju mycket bättre än att slänga dem då de istället får göra nytta för något annat barn.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Absolut men visst är det mkt jobb för 10kr o ibland mkt gnäll också från ku nden som fått det nästan gratis hehe

2013-05-22 @ 13:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0