Stickad klänning

 
Äntligen mina damer och herrar får jag äran att presentera the everlasting long dress..... den stickade klänningen som tog mig alldeles för lång tid... Den är stickad i det underbara Mercan Himalaya garnet som är ett tunt garn. Klänningen ska passa en dam mellan 5-6 år. Denna klänning blev den sista på åtminstone några månader av flera skäl. Det första är att jag har gjort så många i rad nu att jag tröttnat och den andra är att med tanke på arbetstimmarna är det en stor förlustaffär rent ekonomiskt. Jag gick med på att göra den då en kollega skulle ha ytterligare två till nyfödda damer och gärna ville ha combo till en storasyster. Så nu är uppdraget slutfört
 
Nu ska jag äntligen sätta tänderna i Stellas tröja och därefter ligger en beställning på två mobilhängare samt ett par inneskor.
 
Idag skulle jag ha vilodag från löpningen men herregud solen sken ju alldeles för mycket för att jag skulle kunna hålla det. Jag och Stella åkte in och handlade mat på förmiddagen och då råkade vi också köra inom ett apotek för att köpa plåser för blåsor. Ja de 16 km igår hade lämnat blåsor efter sig under mina fötter som visitkort.
 
men som de säger det som inte dödar det härdar....
 
När Jörgen kom hem från jobbet så packade jag in blommor i bilen som jag handlat till mamma som skulle planteras på kyrkogården och så hade jag bokat date med underbaraste Camilla i stan för en liten löprunda. 
Vi fick ihop 7.4 km i det underbara vädret och det är alltid lika mysigt att springa med henne. Jag hoppas det kan bli en härlig vana nu när våren och sommaren kommer.
 
Efter löpningen körde jag till kyrkogården för att plantera penseer och påskliljor......jag hackade i jorden men kom ingen vart....det var fortfarande stelfruset i jorden så jag fick bara satt ner påskliljor i singeln och snopen fick jag ta med penseerna hem igen.... det har aldrig varit några problem innan att plantera vid påsk så det var en ny erfarenhet
 
När jag kom hem blev det inte traditionsrik påskmiddag med svärfar. Vi bjöd honom på Basilika mat... modernt, gott och bra :-) 
 
När jag och Stella handlade mat investerade vi i dessa fantastiska jordgubbar.
 
En liten presmak av vad som snart komma skall :-)
 
Jag hade verkligen hoppats och trott att våren skulle vara på väg nu men enligt prognosen blir det igen snö nästa torsd och fred.... Måtte då kung Bore vara trött och gå i ide efter det.......
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Vilken skön tur vi fick !!!!

2013-04-01 @ 15:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0