Lördagsmys

Ojoj vilken aktiv dag det blev i alla fall. Här hemma bars det upp och ner in och ut... ja som ni vet håller vi ju på att bygga om här hemma och en sak ska man veta....möblerna flyttar inte sig själva :-)... jag har sorterat och rensat och kastat och det finns massor kvar att göra.... tvättmaskinen har bullrat hela dagen och jag känner att aktivare lördag än så här går inte att finna...
 
Som avkoppling blev det 6 km på löpbandet när Jörgen och Stella var iväg för att hämta Jonathan. Efter stretchen var det bara att återigen sätta fart.
 
Jag blev också färdig med svärmors fingervantar.Hoppas de passar henne :-)
 
vantarna är virkade i smygmaskevirkning eller kedjevirkning. Det gör dem väldigt fasta och täta vilket också gör att de stänger ute kylan mycket bra. Jag har använt mina de riktigt kyliga dagarna och inte frusit om händerna.
 
Ikväll var vi bjudna hem till Linda o Alex för första gången. Vi visade prov på att vi sällan eller aldrig är bortbjudna då vi kom på när vi ringde på dörren att det är brukligt att ta med sig något......
 
ja jag erkänner.... det är fruktansvärt pinsamt... men dock .... alldeles sant... vi hade med oss...... ingenting!!!!. Jag får gottgöra det imorgon då jag och Linda ska ta en sväng till Väla när de öppnar.... fy skäms Tina o Jörgen.....
 
Vi bjöds på väldigt god mat och dryck och både Linda o Alex var det bästa värdparet man kunde tänka sig.
 
Eftersom vi hade med oss prinsessan Stella så tog plötsligt sitta fint energin slut och istället hoppade studsa upp och ner och vända rumpan mot taket energin över. Vi fick helt enkelt packa ihop och ta oss hem medan Linda och Alex hem var lika fint och oförstört som när vi kom. Tusen tack för en jättetrevlig kväll min kära dotter och svärson <3
 
Nu ska jag titta på mello och börja på en stickad babyklänning
 
kram på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0