Virkade vantar

Idag fick Stella sina fingervantar som hon har beställt. De är virkade i smygmaskor och i ett rosamelerat garn. Garnet är 100% acryl. Den unga damen är nöjd så det är också jag.
 
Denna dagen blev väldigt annorlunda. Jag började jobba kvart i 7 och en timme senare ringde Jörgen då Stella inte  kunde gå till skolan då örat och febern spökade för fullt. Eftersom han skulle ha en förhandling kl 9 i Lund var det bara att tacka för mig och gå hem igen. Kändes väldigt snopet.
Här har det varit sjukstuga med ömsom ipren ömsom nässpray och så håller jag tummen för att det ska hjälpa. När jag ringde skolan var de inte förvånade då tydligen många av barnen var hemma sjuka i influensa som hon sa. Nu betvivlar jag väl att det är influensan men snarare ett rejält förkylningsvirus som härjar.
 
Tidig kväll dök det upp en sjuklig make. Ja jag menar allvar min man är drabbad av virus.... halleluja. Han fick gå och lägga sig en stund och som det ser ut nu tror jag att överlevnaden skall vara 100%. Men som alla kvinnor vet så är manliga virus inte att leka med.
 
Jag hade tänkt köra lite styrketräning och vara lite duktig nu när jag ändå var hemma med Stella men latmasken slog till och istället så har jag handarbetat och myst med lilla sjuklingen hela dagen. Inget nyttigt förutom lite tvätt har blivit utfört. Samtidigt har jag lyssnat jag på min spännande ljudbok Sandmannen. Detta lyssnande kan man lätt fastna i känner jag men om det är värt 169kr i månaden är jag inte säker på.
 
Nu ska jag fortsätta med mitt. Det är raggsockar till Camilla och så håller jag på med en underbar klänning till bebis (9 mån ca) som kommer att gå till försäljning. Den är utöver det vanliga jag lovar :-)
 
Ha det bra alla därute kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0