Raggsockar

 
Raggsockar i färgen dusty rose. Dessa har jag stickat till min svärmor som är frusen om fötterna. Hoppas hon kommer att trivas i dem. De är stickade i garnet wendy aran med 30% ull och kan tvättas i maskin på 40 grader.
 
På förmiddagen fick jag först ett pass med intervall på löpbandet. Det var inte tillräckligt jobbigt så nästa gång ska jag öka på det. Därefter blev det en liten snabbrunda också den på löpbandet. När jag var klar insåg jag att klockan var halv elva och då hade jag inte ätit frukost och skulle börja jobba kl 12. Det blev plötsligt lite bråttom i det Rosénska hemmet... duscha samtidigt som jag lagade mat som skulle med till jobb... samtidigt som den ännu inte intagna frukosten skulle intas.... väskan packas.... lite tvätt som skulle in i garderoben.... lite disk....ojoj... stretcha får man inte glömma och inte heller sminket...... det blev med andan i halsen som jag styrde bilen mot jobb.
 
Innan jag var framme fick jag hämta Linda i stan då hennes bil akut hade fått hjärtstillestånd. Hon fick min bil när vi lämpat av mig och lite senare när Alex kom hem så åkte de och skrotade bilen.. Den hade klarat sig ett tag till men det hade krävt någon som tycker det är kul att meka med bilar och någon sådan äger vi inte. 800kr senare och en begravning på skroten så var bilen numera historia. Lite sorgligt ändå för jag minns 2007 när Linda fick bilen av mig i julklapp. Försäljaren kom julafton utklädd till tomte och knackade på dörren, frågade efter Linda som då höll på att övningsköra om hon varit duktig och pluggat teori. Hon fattade inget då tomten plötsligt öppnade dörren och utanför stod den glittrande nyvaxade röda golfen som jag köpt till henne. När tomten gav henne nycklarna rann tårarna längs hennes kinder. Jag kommer ihåg hur rörd jag blev över att se hennes glädje och jag har nog inte sett henne så glad varken före eller efter <3. Då kändes det som att man hade lyckats den dagen :-).
 
När jag kom till jobb var det som vanligt och som att vi inte haft något uppehåll. Det var härligt att få återse kollegor och höra hur alla hade haft det. Lite tråkigt att åter jobba sen kväll... tredje kvällen på rad men som belöning är jag ledig imorgon.. yippiiieee. Jag hoppas då att huvudvärken som pockat på nästan hela dagen inte har fått fotfäste utan bara varit på tillfälligt besök då jag väldigt gärna vill komma ut och springa en liten runda på lill-olas om man kan få be :-).
 
Nu väntar jag på att nästa kollega kommer så att jag kan rusa hem och se sista halvan av Lykke och dricka mig en god kopp te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0