Kedjevirkade fingervantar

 
Igår blev jag klar med dessa offwhite fingervantar. De är virkade i smygmaskevirkning eller kedjevirkning som det också kallas. Vantarna är virkade i offwhite garn med 30% ull ock kan tvättas i maskin. De är till svärmor om de passar henne.
 
Idag har varit min lediga dag och planeringen var att göra ett långlöp men då jag igår blev rätt kass, troligen smittad av Jörgen så insåg jag tidigt att den planeringen var att hoppa över. Viruset är inte att leka med, jag gissar att det nästan kan gå under rubriken influensa då till och med jag är utslagen. Jag har legat och sovit från och till under dagen, vilket inte annars existerar i mitt liv ens på helgerna och jag har ont i hela kroppen. Att kalla mig mörbultad är nog en bra beskrivning. Huvudet värker och halsen och rethostan gör sig ideligen påmind. Feber har jag tveklöst då jag ligger under två täcken med yllestrumpor, joggingbyxor, tröja och min nya tjocka fleecetröja från Röjk och trots allt detta fryser jag som en hund.
 
Det tog mig en timme idag bara att skaffa kraft nog att ta mig till duschen och sedan åka och hämta Stella på skolan. Därefter var kraften slut igen...
 
Som tur är fick jag häromdagen ett samlingsalbum av danska serien Klovn till låns av min underbara kollega Marie så jag har hunnit se ett par avsnitt av denna idag. Lite ljudbok har det också blivit men energi att handarbeta har inte funnits då sittande ställning inte alls fungerar idag.
 
Imorgon är jag också ledig så jag hoppas att immunförsvaret jobbar hårt detta dygn så jag är i form för att jobba fredag kväll och att ha jour på lördag. I detta tillstånd kommer jag ingenstans...
 
Ha det bra där ute kram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0