virkade converse

 
Då har det blivit ett par converse till och ett par återstår. De är virkade enligt mönstret jag bjuder på under rubriken gratis mönster.  Förutom det väntar ännu ett par converse, ett mobilfodral, ett par fingervantar och två klänningar. Det gäller alltså att inte ligga på latsidan.
 
Idag blev en lång dag med jour till 21.15. På väg till jobb svängde jag inom skolan och lämnade av ett lass kläder då Stellas fritidsfröken som är adopterad från Indien skall åka ner och besöka sitt gamla barnhem. I anledning av det besöket passade jag på att skänka kläder som barnen på barnhemmet skall få. Härligt att kunna ge en gåva så direkt för då vet jag också att det kommer fram till dem som behöver det.
 
På tal om kläder så fick jag idag ett negativt omdöme på Tradera av en köpare som köpt svindyra jeans av mig för 23 kr. Jag hade lagt dem under rubriken begagnat och sedan tagit en hel del bilder. Bla fotade jag att det fanns ett tramp i benens nederkant för att inte en köpare skulle missa det. Nu har denne mage att lämna omdöme att jeansen var trasiga detta trots närbild på trampet. Inte heller har denne kontaktat mig innan vilket är den vanliga gången utan bara smällt till med neg. betyg. Så himla trist med tanke på all kraft och energi jag lägger ner på dessa jäkla auktioner och så kan någon bara fördärva för en så lätt.... 23kr för ett par jeans som kostar över 1000kr...... skitkärring
 
Idag var det debatt mellan politikerna och medborgarna och våran Camilla och Anders på Sydnytt. De var jätteduktiga i sina uttalanden. Politikerna visade tydligen i sina uttalanden och skruvanden på kropparna att de egentligen inte har en aning om vad de pysslar med.  Trist att de kan fördärva fungerande verksamheter som tagit åratals att bygga upp bara genom att föra igenom nya förslag utan research.... det visar att demokrati låter fint men inte ens i sverige fungerar det. När man skärskådar allt vi vet hitintills så är det ingen överdrift att påstå att vi är förda bakom ljuset och att det inte på något sätt är skött på ett demokratiskt vis. Det är så himla trist när detta beslut är taget och genomfört att det blir vanliga medborgare som får betala priset för politikernas maktbegär och okunskap. Det går inte sedan heller att bara säga att detta blev nog inte bra, vi går tillbaka till det gamla.... Som vi förstått så ska åtminstone 1000 av våra patienter gå till privata aktörer i Simrishamn.....
 
Nä nu är jag trött på denna måndagen och ont i mitt knä har jag efter gårdagen som var en fantastisk löpdag men som idag blev en betala priset för den löpningen.... hoppas det lägger sig så jag kan få en runda imorgon.... smärtan påminner mig och att tiden börjar rinna iväg inför både springtime o Göteborgsvarvet om inte trenden uppåt håller i sig. Många fler bakslag kommer jag inte att ha råd med....
 
Nu vill jag ha te....godkväll
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0