Virkad mobilgömma

 
Virkad mobilgömma att ha runt halsen. Denna är till en Samsung Galaxy och Stellas fröken skall ha den. Gömman är virkad i lilamelerat Himalaya Mercan garn och kan tvättas i maskin på 40 grader.
 
Idag ska jag börja på en klänning i offwhite likadan som den jag gjorde för någon vecka sedan. Det är en arbetskamrat som beställt den då hon ska bli både mormor och farmor ganska snart.
 
Dagen började tidigt även idag trots ledighet. Halv sju gick jag upp och började med helgsysslorna. När Jörgen väl vaknade var andra tvätten igång och köket var fixat. Det har blivit en del sortering och flyttande av saker inför den kommande renoveringen parallellt om det vanliga helgstädandet.
 
Jag har också hunnit springa 7 km på löpbandet. Styrketränat en halvtimma, stretchat på det. Tyvärr blev det bara 7 km då knät började gnälla så jag tänkte låta det få bestämma lite. Hoppas jag kan få till en längre sträcka imorgon. 
 
Svärmor har också varit här och jag klippte till henne som vi brukar säga :-). Inte alls så allvarligt som det låter.... jag klippte hennes hår...haha.... hon hade med sig supersmaskiga gelehjärtan som hon vet jag inte kan motstå.... mums och så hade hon också med sig tre glas att dricka te i.
 
Traderapaket är packade och tvätten ligger nu i garderoben så nu har jag snart förtjänat att sitta av resten av dagen i soffan och titta på melodifestivalen med lilla Stella...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0