Stickad babyklänning

 
Idag blev jag klar med en av två beställda babyklänningar. Denna är till en liten tjej som fortfarande ligger och myser i sin mammas mage. Hon har en storasyster som har stl 110 och som vill ha en likadan för matchning. Jag har beställt garn till den men det lär ta en vecka innan det dyker upp. Därefter får jag lite att bita i då jag ska anpassa måtten så att den passar storasyster också.
Klänningen är stickad i det härliga Himalaya Mercan garnet som är mjukt som sammet. Ett härligt garn som man slänger i tvättmaskinen när det behövs.
 
Idag blev det tvättat en hel del. En vecka i alperna skapar mycket tvätt :-). Det har också blivit mycket hemarbete då huset har genomgått en förändring när vi var borta. Rum har försvunnit och som jag skrev igår så har Stella fått en walk in closet..... härligt med förändring och då är vi ännu bara i början av det :-)
 
Vi har en del möbler vi behöver göra oss av med och som samhället ser ut idag är det inte alltid så enkelt. Ta betalt är bara att glömma. Vill man bli av med något så är det skänkes som gäller. 
 
Det blev en liten runda på löpbandet, endast 5 km då knät började gnälla. Förmodligen så var skidåkningen mer påfrestande på mitt löparknä än vad jag anade så det får bli mycket stretch och kortare rundor denna veckan. Jag hade tänkt börja cykla till jobb from imorgon men vintern tycks hänga kvar lite längre än vad jag hade trott så det blir till att vänta någon vecka till.
 
Ska bli kul att komma till jobb imorgon. Känns konstigt att jag inte varit där på en vecka så det ska bli skönt att återse kollegorna igen. Antagligen känns det som jag aldrig varit ledig efter bara några minuter haha... så brukar det ju oftast vara efter semester.
 
Det lär inte bli så mycket mer resande nu förrän i augusti då vi ska iväg och fira att Jörgen fyllt 50 år vilket han gör i april... resvägen är än så länge hemlig.....
 
Eftersom mitt garn till nästa klänning lär dröja en vecka ska jag fortsätta pyssla med svärmors vantar... hoppas dessa passar henne :-)
 
Nu är det så ska det låta och sen får det bli te... det gäller att försöka sova lite inatt då jag börjar 06.45 imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0