Virkad sommarhatt med hjärta

 
Dagens projekt blev åter en sommarhatt. Denna gången rosa med vitt hjärta.. mössan är virkad i stolpar och hjärtat är virkat på frihand. Storleken är 48 cm. Man mäter helt enkelt huvudets omkrets vid pannan, på så vis får man fram barnets storlek. Även denna hatt är till salu för 100kr så vi får se om jag hittar någon som blir sugen på den.
 
Natten som gick följde jag med stor beundran och en del bävan då jag visste att jag helt behövde förlita mig på cykeln till och från jobb då bilen tillfälligt flyttat till stan. Orsaken till denna bävan och beundran var vädret som utspelade sig inatt. Jag vet att de flesta människor sover på natten men de som känner mig vet att det är ett litet problem här hos mig. Jag har nämligen en yrkesroll också som inte är så känd, nattväktare.... jag vaktar helt enkelt natten istället för att sova gott. Nattens väder var imponerande... jag tittade ut flera gånger och såg hur träden slogs med vinden och regnet fullständigt öste ner. Det måste ha varit ganska nära storm åtminstone här i Glumslöv.
 
Min planering att åka till Lund med tåget för att hämta hem min racer på förmiddagen innan jobb gick pga det dåliga vädret helt i stöpet. Den stackars cykeln får fortsätta glo några dagar om inte min man förbarmar sig och  hämtar den åt mig imorgon. Jag har tolvtimmarsjour imorgon så jag vet vad jag ska syssla med.
 
Gulliga Camilla kom in och hälsade på och hade med sin en flaska rosé som hon köpte åt mig då jag ej hunnit till systemet. Hon stannade en stund och pratade. Den fina flaskan har jag precis knäckt och sitter nu och njuter av det tillsammans med en friterad camembert. Bättre avslutning på en lång fredag kan man väl knappast få :-)
 
Imorgon är en ny dag med lång jour och Linda har lovat ta Lilla prinssessan till ridningen eftersom Julia är i Göteborg på Horse show. Idag fyller Julia 20 år så det måste vara perfekt att fira det på en horse show för henne... jag kommer ihåg när jag fyllde 20 år... då satt jag ensam med en bebis på 6 mån... Linda hette hon...<3.. hon minns det inte men det var bara vi två som firade den dagen..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0