Lycka x 3

 
Lycka x 3 heter min dag idag.... 
 
Det började imorse när jag cyklade in till mitt jobb. En underbar tur på 8.65km med utsikten enligt ovan. Det var kallt -4 men ändå varmare än igår då det var -7. Kylan gjorde inget för det är en underbar känsla att möta morgonen på cykel och att låta ögonen och hjärnan få insupa den underbara utsikten. Det var lycka nr 1. Faktiskt är det inte alla förunnat att få komma ut i friska luften närhelst de önskar. Det är inte heller alla förunnade att kunna sätta sig på en cykel och genomföra den lilla utflykten. Det är faktiskt inte heller alla förunnade att cykla till ett jobb som man älskar. Om någon undrar vad jag tänker på under min lilla cykelresa på vägen in till jobb så är det just sådana tankar. Jag skänker helt enkelt i tanken en del av lyckan och känslan till de som inte får uppleva den eller till de som inte förstår sig uppleva den. Det finns ju dem som hade kunnat göra det men som är fast i bekvämlighetens våld och som istället glömmer att njuta av solens strålar.. vindens sus... tystnaden... de egna andetagen... friden.... och som istället ser det som jobbigt och kallt och för tidsödande....
 
Jag hade en tandläkarkontroll i Helsingborg idag kl 3, så jag skulle snabbt låna min bil som för tillfället bor hos Linda i Landskrona och köra in där för att sedan åter ge mig till Landskrona och lämna tillbaka bilen.
 
Lycka nr 2  var när jag skräckslagen satt i min tandläkares stol och plötsligt blev han den vackraste tandläkaren jag sett på länge när han sa: Tina dina tänder är helt utan hål och väldigt väldigt rena... tur han inte hörde mina tankar för jag blev så glad att jag kunnat hoppa upp ur stolen och pussat honom på studs... 
 
Lycka nr 3 var när jag åter kom till Landskrona och efter att jag kollat om jag behövdes på jobb men fick svar nej tack, sprang ner och bytte om till......bra gissat....löparkläder.... nu stegade jag ut i den underbara kvällsolen och började springa uppför mot Glumslöv.. enligt min Garminklocka är stigningen 69 meter så visst är där lite att bita i och det var det som oroade lite svagt i magen när jag gav mig av.... när jag bestigit den branta Brohusbacken med både ork och andning i behåll var jag så lycklig att jag nästan svävade fram. Lagom  trött.....full av solsken kom jag hem och arbetsdagen kunde inte slutat bättre...
 
Svaret är nej... jag är varken hög eller missbrukare av något annat än livsglädje. Eftersom min mamma dog ung i bröstcancer har jag för evigt bestämt mig för att bejaka livet så länge jag får vara med och njuta av de små detaljerna som hela tiden omger oss. Vi har så fantastiska saker runtomkring oss som många glömmer bort i planeringen och tankarna om sedan och när jag och när ditten och när datten... jag vet inte om jag är här när ditten och datten blir aktuellt men jag vet att jag är här just  idag och det njuter jag av varje sekund.
 
Det jag däremot inte njuter av just nu om ni nu tror att jag bara går här på rosa overkliga moln är mina blåsor under fötterna som efter turen hem just nu är biggabauta och snart kan vara med i en tävling vi med största blåsorna... undrar om det finns någon sådan tävling.... ja jag är ju född tävlingsmänniska så vem vet jag kan kanske konkurrera med någon... helst skulle jag  vilja förlora den tävlingen dock och vara helt blåsfri... haha
 
Sitter nu och försöker göra läxorna med prinsessan Stella och inser att hon är bara 50% jag. Hon förstår verkligen inte syftet med läxor och tycker det är så tråkigt att hon möglar och hellre ritar i boken än löser uppgifterna.. Det är de 50% som inte är mina.....vems de är tänker jag inte starta någon diskussion kring för världsfredens skull...men jag har mina aningar......
 
Imorgon bitti blir det upp tidigt för jag har ingen bil och min cykel är på jobbet i La vilket betyder att jag måste springa till jobb...hehe ...stackars moi :-)

Kommentarer
Postat av: Ad acta

De andra 50 procenten har 250 universitetspoäng så när läxorna blir på hennes nivå tycker hon nog att det är kul :)

2013-04-03 @ 20:55:02
Postat av: Tina

Låter som de andra 50% har uttalatat sig i frågan

2013-04-03 @ 20:58:17
Postat av: Bara jag

Lyckan nr:4 är att du gör andra lyckliga att få läsa om dina lyckliga stunder ♥♥♥
(Haha, jag behövde inte läsa för jag var smart redan innan)

2013-04-03 @ 21:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0