Stickträff

Denna dagen blev fylld om inte överfylld. Jag skulle jobba till 17.00 och efter det hade jag stickträff med ett tjejgäng. Jag kom inte ifrån jobbet riktigt i tid då jag hade en del uppgifter som jag slutförde innan jag gick.
När jag kom till fritids var Stella sista barnet ut och på något sätt så känner ju barnen när man är stressad och då blir inget riktigt smidigt. Det blev en del ditten och datten innan lilltjejen var i fas för att åka hem.
 
Väl hemma slängde jag mig i köket på studs för då insåg jag att jag bara hade 30 min kvar att arbeta på innan gänget skulle dyka upp. Vilken tur tänkte jag att vi håller en låg nivå på maten då handarbetet skall vara i centrum. Jag skulle bara slänga ihop tacos och till efterätt hade jag tänkt att vi skulle ha glass och varma björnbär.
 
Några av töserna kom innan jag var klar men det löstes smidigt genom att de fick hjälpa till att sluföra maten helt enkelt. Så får det bli när logistiken krånglar helt enkelt. Det är tur att det är jobbarkompisar så man kan släppa lite på det "fina".
 
 
Vi fick både ätit och druckit och en bra stund över till handarbete. Det slår mig varje gång vi träffas att det är inte klokt så trevligt vi har det :-). Tänk så lyckligt lottad jag är som har ett så trevligt arbete och att jag är omgiven av så många helt underbara tjejer. Jag uppskattar dem alla väldigt mycket och är jätteglad att jag får vara med bland dem.
 
Nu är jag en trött liten tant men alldeles lagom av allt annat. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Dom ska vara glada som har fått lära känna dig :)

Svar: Tack Bodil det var väldigt rart sagt <3
nines-design

2012-09-07 @ 05:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0