Skansen och shopping

Efter frukosten bar det direkt av till Skansen via djurgårdsfärjan. Där blev det en hel del promenixande och tittande på djur. Två riktiga highlights fick vi, den ena var lodjuren som hade tre ungar och var framme och lekte och busade bara några meter framför oss. Den andra var brunbjörnarna som badade och busade.
 
På det härliga torget inne på skansen kunde vi njuta av allehanda hantverk och jag såg att mina priser är väldigt låga jämfört med deras haha. Vi fastnade också vid ett godisstånd som var jättefint att titta på
mycket av det godiset som var van vid som barn hade plötsligt återuppstått så det var lite härlig flashback
 
Jag var också tvungen att fota några av de gamla huset. De är såå fantastiska och vi kan inte bygga in den hyggen idag som finns i dessa gamla fina hus. Tur att skansen ser till att bevara en del av dem och rädda dem från rivning.
 
 
På barnskansen avdelningen hade man byggt om och nu kan man numera gå in i en stor byggnad med en liten lekplats centralt och djur placerade utmed sidorna. Det var superfrächt på alla vis och väl genomtänkt.
 
 
 
 Inne på Skansen akvariet var både Stella och Hannah jättetuffa när de var i klapp o kramhörnan. Båda tjejerna klappade ormen såväl som den stora fågelspindeln. Det ni, det tyckte jag var kaxigt :-). Tuffa tjejer jag har.
 
Efter Skansen blev det åter shopping på programmet. Dock inte lika enkelt idag när vi nu släpade med Jörgen som har tålamod som en ..........
 
Kvällsmat intog på en fantastisk Italiensk restaurang som är superpoppis här uppe.  Den heter Vapiano och maten var supergod.
 
 
Människorna i bild är helt främmande och jag kunde ju inte be dom flytta sig bara för att jag ville fota omgivningen eller hur hahaha
 
Stella är lite piggare idag, vilket är en stor lättnad. Hon har fortfarande hosta kvar och så orkar hon inte så mycket. Aptiten har inte heller kommit tillbaka men ändå det ser ljusare ut nu.
 
Nu är vi på hotelrummet. Det blir lite körslag och jag håller på med ett par cerisa converse som ska till Helsingborg.
 
Ha det bästa alla.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0