Pippitröjor

 
Idag har två pippitröjor blivit klara. Jag valde att göra dem i andra färger än den traditionella. De ska bli en förlossningsgåva från mig till en kollega. De är stickade efter traditionellt pippimönster och jag tyckte det blev en söt matchning med färgbytet för att de inte ska bli alldeles lika. Nu hoppas jag lilla Selma och Iris gillar dem.
 
Hela dagen var det full rulle då jag möblerat om på några rum. Det drar ju med sig hur mycket som helst men var av nöden tvunget då vi bestämt oss för att ta bort några rum och öppna upp på bottenvåningen nu när några barn har flyttat. Vi är långt ifrån där ännu men därför är det så viktigt att komma igång med det förberedande jobbet.
 
Jag har också varit och hälsat på Bodils lilla barnbarn. Hon fick två par converse, ett par rosa och ett par lila.

Visst tycks hon trivas rätt bra i tant Tinas knä så säg :-)
 
 
Nu blir det väldigt tydligt att man halkar upp en generation när barnen runt omkring plötsligt skaffar barn. Herregud vad fort det gick. Tack för en härlig bebisstund. Jag förstår att denna sessan har stulit sin farmors hjärta <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0