Hospitering

Idag hade jag ledig dag från jobbet eftersom jag ska jobba i helgen. Det blev dock inte någon ledighet utan jag åkte till Helsingborgs lasarett för att hospitera på deras operationsavdelning.
Jag fick möjlighet att under denna dag gå vid sidan om en kompis som börjat jobba där.
 
Verksamheten är väldigt skild från det jag är van vid då vi i Landskrona endast har elektiva patienter och inte som i Helsingborg akut verksamhet. Vi var placerade på akutsal enligt önskemål och vi hann inte mer än lyssna på morgonbönen förrän det var dags att arbeta. Den ena operationen avlöpte efter den andre och jag hann överhuvudtaget inte ens titta på klockan förrän det var lunchtid. Jag var nyfiken på hur deras koordinering ser ut jämfört med vår och det visade sig vara stor skillnad. Koordinatorn där jobbar endast med flytet på "golvet" och inte som vi att planera och att tex prata med alla patienter som ska komma till operation.
 
Det blev en fantastiskt givande dag och jag träffade ett gäng mycket trevliga människor. Var jag än gick så möttes jag av en vänlig blick och alla verkade vara i harmoni. Inte utan att denna dagen väckte en massa tankar och jag inser att det kanske är dags att sätta sig ner och fundera över hur framtiden ska se ut. Om inte annat så är det väldigt värdefullt att blicka in i andras organisationer för att kunna se sin egen med lite andra ögon.
 
 
Nu ska jag hugga tag i ett par vantar som jag påbörjade igår. Bild kommer imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0