HIF-vantar

 
HIF vantar i härligt Lowisa garn 100% supermjukt och gossigt ull. Jag tog det garnet istället för lovikka garn då jag hatar stickiga saker. De här vantarna är beställda av en kollega och hon ville gärna ha med märket på HIF på vanten också. Jag satt hela kvällen igår och gjorde Kärnan i olika modeller men kom fram till att det blev alldeles för plottrigt hur jag än gjorde. Det får blir utan Kärnan för annars mister de sin stilfullhet. Hoppas de blir en uppskattad present.
Nu får ingen gå och tro att jag är HIF-are hihi för det är jag inte. Mitt BoIs hjärta blödde lite när jag nu gick över norra gränsen mot HIF men är säker på att jag blir förlåten :-)

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Får du ont i magen av att göra HIF vantar :)

Svar: Ja absolut :-)
nines-design

2012-09-09 @ 10:05:31
Postat av: Lotta

Hur mycket garn gick det åt? Jag har några nystan Lowisagarn hemma!
Förra vintern stickade du några halskragar, har du något bra mönster på dem?

Lotta

Svar: Lotta vantarna väger 96 gram i herrmodell enligt lovikkamönster. Halskragarna i fjor la jag bara upp maskor i lagom längd på rundsticka och stickade resår hela vägen "stående" resår för snygg passform :-). Jag tror 150-170 msk på rundsticka 4 om jag inte minns helt fel .
nines-design

2012-09-09 @ 12:19:19
Postat av: Lotta

Supertack!!!!
Ha en fortsatt bra dag / Kram

2012-09-09 @ 15:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0