Virkad ugglemössa

 
Ännu en liten ugglemössa. Denna ska gå till en liten tjej som fyller ett år. Till denna ska jag göra ett par sockar i rosa med grå häl och tåparti. De bör vara klara till helgen.
 
En annan liten uggla jag gjort men glömt att fotografera har du nedan. Den ska följa med till jobb imorgon då en kär kollega ska titta på den.
Idag ringde jag till runnerstore i Stockholm för att kolla var mina specialsulor tar vägen. Killen som svarade kunde inte hjälpa mig då han som har med det att göra var ledig. Jag tänkte att har jag tur nu så ligger de i brevlådan när jag kommer hem men det gjorde de tyvärr inte så det blir att ringa dem igen imorgon.
 
Jag var hemma vid 20 i sex och då var det bara att svida om snabbt då jag skulle hinna ut på min lilla minirunda. Efter det väntade lite middag som skulle fixas till då svärmor och hennes syster kom och hälsade på. De har precis kommit hem efter en vända i Helsingfors. Det blev inget särskilt utan det serverades benfri fläskkotlett med sås och potatis, kokta grönsaker och hemkokt äppelmos. Tanken var att de skulle få glass till efterrätt men då var de för mätta :-).
 
Nu ska jag natta lilla prinsessan som idag har simmat 25 meter i bassäng. Jag tycker det var jätteduktigt. Vilken tur att hon inte har en aning om hur orolig jag var under tiden de var där. Ja hon har ju en gammal mamma så då ingår det att vara pjoskig haha
 
Jag ska njuta en stund av min nyinköpta tidning made by me som jag varmt rekommenderar för de som gillar att göra saker själv. Efter nattningen hoppas jag det hinner bli en liten stund över för sockstickning
 
 
Tjippohej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0