Äppelmos

 
Det blev en riktig söndag idag. Upp tidigt och genast började jag städa och bädda rent på Stellas rum. Samtidigt fick tvättmaskinen dansa sin dans och därefter blev det en svängom med dammsugaren.
 
Därefter började det långa arbetet med att skala äpplen. Det tog nästan tre timmar att bara skala och rensa frukten. Trägen vinner eller vad säger man...  sedan kokades det mos i två omgångar och som ni ser på bilden blev det en hel del :-). Mosen är kokad enligt receptet jag har lagt ut under rubriken "recept". Det är ett supergott mos som inte ens köpemos kan slå. Man ska dock veta att det kostar nästan en hel dag att framställa. Jag tog lite mindre socker än vad receptet säger då äpplena var rätt söta i sig.
 
När moset var klart tänkte vi överraska svärfar med två av de stora burkarna. Detta då han blivit sur förra gången han var här och ville ha mer men inte kunde få då han redan ätit upp det mesta. Han fick moset men någon större glädjeyttring blev det inte.  Fast vem kan begära det så säg... det blir väl så när man tar saker och ting för givet. Skitsamma nu har han lite mos ett tag framöver och det har vi också :-).
 
Lite kvällsmat på det och styrketräning av ben har det också hunnit bli.
 
Ikväll tror jag att jag ska hinna bli klar med vantarna som jag krokar just nu så förhoppningsvis kommer bild imorgon.
 
Ha en underbar kväll alla.
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Puss till dej BFF <3

Svar: En puss åker direkt tillbaka till dig <3
nines-design

2012-10-08 @ 05:20:46
Postat av: svärfar

Varför skulle jag bli sur Tina? Var sylten slut så var den. Men jag uppskattade äpple mosen och sa tack men du hörde kanske inte det ock jag tar inget för givet. Men tack än en gång. Svärfar!

Svar: Det var kul att höra att du blev glad. Man blir frustrerad när man lägger en hel ledig dag på att göra något för att glädja andra när den glädjeyttringen uteblir. :-)
nines-design

2012-10-09 @ 00:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0