Virkad ugglemössa

 
En liten rosa ugglemössa virkad i wendy aran med 30% ull. Mössan är virkad enligt mönstret som jag bjuder på under rubriken gratis mönster. Mössan går till försäljning
 
Idag har jag, Linda och Hannah varit i Danmark på en slätträff för de kvinnliga släktningarna. Det skulle vara mina mostrar och deras barn dvs mina kusiner men då endast de kvinnliga. Eftersom jag inte har någon mamma fick jag istället ta med mig mina två vuxna döttrar. För detta evenemang har Hannah tagit sig ner från Stockholm. Lilla Stella fick stanna hemma med sin far.
 
Det var helt underbart att få återse alla dessa härliga kvinnor. Mina flickor fick plötsligt se fler tanter lika fjompiga som jag så de fick sig nog en liten schock haha om inte annat så har de nu sett att det finns flera likadana. Det var skönt att kunna vara sig själv och inte behöva "uppföra" sig enligt svenska normer haha. Det blev mycket snack och skratt. Lite historier från förr och några av mina mostrar hade gamla foton med sig som vi tittade på.
 
Nu har det blivit så mycket bättre och en kopp te och nu hoppas jag hinna lite handarbete
 
Tjippohej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0