Mössa i raggsocksgarn

 
Idag fick det bli en liten mössa stickad i raggsocksgarn. Stella är så gullig och ställer upp som modell :-). Jag tog först vanligt rött raggsocksgarn till vikningen och fortsatte sedan med melerat raggsocksgarn. Modellen är unisex och den går till försäljning.
 
Imorgon kommer Hannah hem från Stockholm och vi ska fira henne på kvällen. Hon fyllde 20 år i september men vi har inte haft möjlighet att fira henne innan. På lördag ska jag, Hannah och Linda åka till Danmark för att träffa mina mostrar och mina flickkusiner. Eftersom jag inte har någon mamma fick jag byta henne mot två vuxna döttrar. Min Linda är bara ett år yngre än min yngsta kusin så det blir väl jättebra. Det ska bli kul för tjejerna att träffa släkten för vissa har vi inte träffat sedan min mamma gick bort 1998. Stella får stanna hemma för hon är för liten och har inget utbyte av en sådan träff.
 
I veckan har det mesta av träningen lagts på is till fördel för en väldigt intensiv förkylning som började i torsdags och idag torsdag igen har den oförändrad styrka..... får bli en lat vecka i väntan på att den lämnar min kropp.. Kvällarna får gå till handarbete istället. Jag har en del beställningar som ska vara klara innan jul och de ska jag börja med så fort julskyltningen har varit.
 
Nu ska jag springa upp och få prinsessan Stella att slumra in så hon orkar med morgondagen.
 
Tjippohej
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Haha, då kommer vi att vara på samma sida sundet på lördag. Ha en riktigt mysig dag med stora barnen o din släkt. puss o Kram <3

2012-11-16 @ 05:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0