Kroka vante

 
Idag håller jag på att kroka en vante. Om någon är sugen på att testa kroka en vante så ligger mönstret under rubriken gratis mönster. Det är jättekul att kroka runt så jag kan varmt rekommendera det.
 
På jobbet imorse kom den nya sjukhuschefen för att besvara frågor. Kändes som att han inte kunde besvara någon särskild fråga och när han sa att han inte visste mer än vi blev jag orolig. Vad tusan är man då sjukhuschef för  och varför har man då så hög lön om man inte vet något? Då skulle jag vilja votera in mig själv som någon jättehög chef någonstans och inte veta något men prata en massa strunt och hämta ut en fet lön varje månad. När jag tänker efter hade jag passat jättebra för jag vet oftast inte något eftersom jag inte lägger mig i vad andra sysslar med och jag är jäkligt bra på att prata strunt. Så om någon läser detta och fattas en jättehög chef så är jag absolut intresserad :-)
 
Efter jobb blev det en snabbis till Liedl som hade annons på garn. Jag högg tre paket men när jag kom till kassan kände jag mig lite lurad ändå för på skylten stod det 49.90 men de jag tog kostade tydligen 69.90... jaha skitsamma jag hade bråttom för jag hade en date med mig själv i det hällande ösregnet ute på lill-olas.
 
Trots att jag tyckte jag var i tid ute på lill-olas var det ändå lite skymning. Det blev lite läskigt för plötsligt kom jag på att om någon skulle vilja ta en... jaja inte för att jag tror någon vill ha mig så .... men någon kanske ville träna på att vara kirurg .... eller liknande ... ja ni vet.... vad ska 48 kilo kvinna kunna göra i självförsvar ensam där ute? Hoppas jag aldrig behöver ta reda på det heller. Hua... det blev i alla fall 2,5 varv i regnet och sedan bar det hem igen till en väntande varm dusch.
 
Jag håller på att bli tokig på min usla tand jag fick i fredags. Passformen är åt skogen och jag får kramp i käken för den är så hög så det känns som att det bara finns den tanden i hela munnen. Saken blir inte bättre av att han faktiskt pajjade en tand på samma ställe men i underkäken där nu en flisa gått av... vad tusan gör jag nu då... ska man boka in en ny tid och kräva att han gör sitt jobb... eller..... oh dessa klabbarpare! För 3000kr kunde tanden väl åtminstone passat eller hur?
 
Idag fyller älskade katten Nicke 3 år. Det firade han med att bita sönder garnet jag krokar vanten med. Sådär ja då rök den kärleken för honom ikväll haha.
 
Jag väntar med spänning på den nya säsongen av Lykke som börjar ikväll. Som dansk känns det underbart att höra och de har av någon anledning samma humor som jag hahahaha.
 
En kopp te till det så blir kvällen fulländad och kanske är jag pigg igen som en mört imorgon då jag börjar 06.45 och ska söva 8 patienter åt BBC teamet.
 
Tjippohej :-)

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Om du tittar på mms:et jag skicka till dig så står det FRÅN 49.95, så du råka ta det garnet som var FRÅN. Puss Puss Puss

Svar: jag vet honey men på detta stod det 49.90 på skylten i affären och inte 69.90 :-) puss
nines-design

2012-11-05 @ 22:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0