Kroka vantar

 
Ett par vinröda krokade vantar. De ser rödare ut på bilden än vad de är i verkligheten. Dessa liksom de andra är krokade enligt beskrivningen som du hittar under gratis mönster förutom muddarna som jag har mönsterkrokat i stället för att sticka resårstickning. Mönsterkrokningen kallas bikakemönster och principen är densamma som vid mosstickning. Man krokar varannan maska rät och varannan avig. På nästa varv krokar man sedermera en avig på räg och tvärtom. Jag har avslutat mudden med att virka ett varv med picot för att få en kvinnlig touch. Dessa går till försäljning.
 
Just nu är det lite stressigt att hinna avsluta de små projekten som ligger och ska bli klara till söndagens kommande julskyltning på verdandis julmarknad som går av stapeln i folkets hus stora festsal.
 
Idag blev det en minirunda direkt efter jobb. Eftersom jag får ont kring 4 km har jag bestämt mig för att denna veckan ligga under 4km varje runda och se om det kan göra skillnad. Om man tänker så är det 5 månader sedan jag skadade mig och är inte bra ännu och blickar jag framåt så är det inte mycket mer än 5 månader tills jag först ska springa springtime och sedan göteborgsvarvet. Jag hoppas verkligen att trenden snart vänder och löparknät ger med sig helt.
 
Ikväll var vi bjudna på middag hos svärmor och som vanligt bjöds vi på dignande bord. Svägerskan och jag skulle försöka göra tabberas men fick ge oss för det fanns inte en chans att klara av alla denna goda mat.
 
Nu hoppas jag snart det är tetid efter att jag fått lilla Stella att stänga sina söta små ögonlock.... det är inte det lättaste kan jag tala om....... denna tös är tyvärr som sin mor...... dvs jag......vad jag kommer ihåg...... alltid pigg och med på noterna..... kul när det ska hända saker...... men en utmaning när det är meningen att sömnen ska hälsa på.
 
Jag saknar Bodil men som tur är får jag ha henne några timmar på söndag då hon ska hjälpa mig på julmarknaden :-)
 
Tjippohej

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Saknar dig oxå, ska bli så kul på söndag, och på tisdag fyller du ju 31 år o då kommer jag o Grattar dig. Puss <3

2012-11-27 @ 21:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0