ANIVA 2012 + Tomas Ledin

I Onsdags åkte jag direkt från jobb till Stockholm då jag och en kollega/kompis skulle deltaga i ANIVA dagarna i Stockholm.
 
Resan upp blev en lång förfärligt resa då jag trots scopoderm plåster mot åksjuka och calmia tuggummi också mot åksjuka var så sjuk så det var bara disciplin som gjorde att jag inte kräktes rakt ut. Anette som aldrig annars blir åksjuk var även hon drabbad.  Vi var ganska medtagna båda när vi kom fram. Hannah mötte oss på stationen och så blev det en snabb inchekning på hotellet. Därefter bestämde vi att trots åksjuka och den sena timmen var det nog bäst att få i oss lite mat. Anette, Hannah och jag gav oss till Vapiano för lite bukfylla.
När vi ätit klart tog vi farväl av lilla Hannah och så dockade vi in på vårt hotellrum.
 
Torsdag var det upp tidigt för frukost på hotellet. Vi var fortfarande åksjuka men lite fick vi i oss och sedan bar det av ut till Älvsjö mässhallar för registrering och föreläsningar. Vid registrering fick man en liten ryggsäck.. inte illa och sedan gick vi till de olika föreläsningar vi valt ut. I pauserna var det utställningar vi tittade på och så passade vi på att fylla vårt lager av reklampennor.
 
 
Det bästa med föreläsningarna var att jag kunde arbeta lite under tiden :-). Ett par converse hann det bli
 
 
Föreläsningarna var som vanligt av blandad karaktär. Jag tycker inte att jag fick in något som kändes direkt nytt men istället en bekräftelse på att vi faktiskt hänger med i toppen och det är ju en skön känsla.
 
 
När föreläsningarna var slut blev det hotellet igen för förberedelser inför kvällens arrangemang. Anette och jag hade bokat biljetter till Tomas Ledin.
Ett glas vin eller kanske två medan vi gjorde oss färdiga. Därefter tog vi oss ut till Circus på djurgården för lite mat innan showen.
 
 
Trots att vi inte hade bokat så fick vi plats på Circus egen restaurang. Ett glas bubbel och en härlig hälleflundra med kräfttimbal var mums.
 
 
Priset var högt men det var också humöret så det gjorde inget :-).....
 
Vi hade beställt biljetterna till Tomas ganska sent så vi hade fått platser allra längst upp vid taket. Detta blev hur bra som helt i alla fall för vi satt precis framför Tomas och tack vare circus planering kändes det både nära och mysigt.
 
 
Showen var välplanerad och helt fantastiskt. Snacka om att Tomas bjöd på sig själv. Vare sig man är fan eller inte av honom så tror jag att vem som helst hade blivit det just den kvällen
 
 
Det visades bilder från när han var barn och så fick vi följa hans musikaliska resa genom tid
 
 
Det var en underbart härlig föreställning som jag varmt kan rekommendera till alla.
 
Efter den tog vi spårvagn en bit tillbaka och gick sedan resten. Det blev svårt att hitta sömnen efter allt detta men klockan var mycket och nästa morgon skulle vi upp tidigt för sista dagen på ANIVA.
 
En av föreläsningarna på fredagen var superbra som handlade om barnanestesi, de andra var rätt så intetsägande. När kursen var slut åkte vi in till stan igen för att försöka slå sönder några timmar innan hemfärd. Vi hade försökt boka om biljetterna men det gick inte utan det skulle då kosta oss strax över 1000kr per person.. superlöjligt när det fanns plats.
 
Nettan gillade inte att det var så fullt med folk så det blev en snabbrunda till scorett. Jag har under några månader funderat på att köpa mig ett par Dr Martens kängor. De skulle vara vinröda, lila eller olivgröna..
Jag hittade ett par vinröda direkt men det visade sig efter en del mankemang i affären att de var slut. Precis som jag skulle gå ser jag att det står ett par lila bakom alla andra, lite gömda nästan. De var i stl 36 och lila så då var väl det meningen tänkte jag... Nu är jag en glad innehavare av lila Martens hihi...
 
Hannah kom och pussade hejdå på stationen innan vi skulle åka. Sushi köptes för att inmundigas på tåget mums och sedan for vi iväg mot skåneland igen. Det gick bra i 15 min sedan fick jag trots plåster och dylikt blunda igen för att klara av det här förbenade tåget som aktivt försöker mörda mig varenda gång.
 
Både jag o Nettan var möra när vi kom fram men hemskt glada över att vara hemma igen....
 
Tur att jag är ledig lördag och söndag då jag fortfarande är alldeles yr och åksjuk. Hoppas det går över idag så säg. Maken har häktningsjouren i helgen och är uppbokad så nu är det min tur att passa hemmet och barnen :-)
 
Jag hoppas han kommer hem innan mörkret för jag vill så gärna springa en liten runda. Förra gången fick jag ju så ont i knät så jag ska bara ta en liten försiktig minirunda tänkte jag.
 
Nu kallar tvättmaskin och dammsugaren på mig.
 
Tjippohej :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0