Virkad toffel



Jag har letat som tusan efter ett mönster på virkade tofflor till Stella men utan framgång. Till slut så bestämde jag mig för att strunta i mönster och använda hennes fot och min fantasi istället. På bilden är det en "råsko" dvs jag har tänkt lägga på en rosa kant runt skon och sedan dekorera den fram med en blomma. Allt för att göra den mer prinsessig. Jag lägger in bild när jag är färdig med dem. Skon är virkad i samma garn som väskan hon fick för några dagar sedan så tanken är att det ska bli ett set till henne.

Idag har varit ännu en dag i skidbacken och det har varit superhärligt. Vilken tur att jag inte fick sålt mina pjäxor som var för stora för de fick jag användning för idag då de nya gav ett förfärligt tryck på sidan. Det gjorde så ont så jag höll på att bli galen. Hoppas man kan lämna in dem någonstans och få bankat ut dem lite precis där de trycker.

Stella var på skidskola även idag och hon tycker det är superkul. Hon svischar ner i de stora backarna helt utan problem så det är skoj inför framtida skidresor. Nu är det så att vi andra knappt hinner med henne.

I eftermiddags när vi var uppe på toppen svepte plötsligt ett oväder in. Först kom dimman och sedan kom det storm med piskande snöblandat regn. Hua det var så att jag nästan blåste bort.

Vid 4-a tiden skulle Stella på glassparty... hon hade tur och fick sista platsen som jag bokade i morse. Låter väl superspännande. Jag ska hämta henne strax och efter det blir det kvällsmat och förhoppningsvis en välförtjänt öl till moi.. Sista dagen imorgon så det gäller att suga ut varenda åk man kan innan vi ger oss av hemåt igen.

Ha en härlig lördag alla och som avslutning en bild på toppen när dimman kom



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0