Kapselendoskopi

Imorse for jag till Malmö för att svälja en kamerakapsel som registrerar flera bilder i sekunden. Detta var för att titta främst i tunntarmen. I 12 timmar ska den sitta på. När kapseln var svald och informationen var genomgången så bar det av till jobbet och det märktes väl lite på orken att jag var fastande. Första vätskan i form av vatten fick intas 10.20 och då ska man betänka att jag var fastande sedan 20 dagen innan. Kanske inte bästa dagen att jobba på men det funkade.

På jobbet fick jag riktigt fint besök då My och hennes bebis Liam kom och hälsade på. Han är nu 6 veckor och en av de sötaste bebisarna jag sett. Tack sötaste My för att du tog dig tid att komma förbi mig så jag fick träffa er. Jag förstår att Lotta är en stolt mormor <3

Ikväll blir det att åka till Malmö igen för att lämna tillbaka datorutrustningen som registrerade bilderna. De ska lämnas in före 21 så nu vet jag vad det mesta av denna kvällen ska gå till. Imorgon är jag ledig och hoppas på att kunna ta en liten löprunda. Jag ska också hämta en massa garn som jag köpt på Tradera. Nu för tiden köper jag nästan uteslutande allt garn där. Praktiskt att slippa leta i affärena och det är nästan alltid bättre pris på Tradera. Jag hoppas också att jag får en fika med Bodil. Det var ett tag sedan nu. En micro till bra pris ska också inhandlas som jag kan ta med mig till Hannah i Stockholm på lördag.

Avslutningsvis idag en bild på hur det ser ut när man är kopplad till kapselendoskopi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart att jag kom in om dig; Tack själv!!

Förresten; var gömde du den kamerautrustningen på jobb?! Kram

2012-03-23 @ 12:55:48
URL: http://mylindskog.blogspot.com
Postat av: Tina

Man kan gömma massor under våra säckiga gröna operationskläder :-)

2012-03-23 @ 12:59:26
Postat av: En stolt mormor

Visst är jag en stolt mormor!! Liam är världens gulligate (tycker jag, helt opartiskt!). Det är full rulle på dig som vanligt, ser jag. Själv har jag varit hemma från jobb idag för att kurera min förkylning, som består av hosta och snorig näsa. hoppas att jag är bättre imorgon, för då skall vi köra till Säfsen för ett par dagara skidåkning (om där nu är någon snö kvar, ser dåligt ut med tanke på värmen). det var kul att prata med dig igår, länge sen vi sågs. Ha det bra och hoppas att du får en skön helg (i Stockholm??)!



Kram Mormor Lotta

2012-03-23 @ 17:59:30
Postat av: Tina

Verkar vara som att var och varannan fortfarande är snuviga. Vad avundsjuk jag blir på skidåkning. Längtar redan efter nästa säsong :-). Vi får träffas en dag o blurra utanför jobbet. kram T

2012-03-23 @ 22:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0