Nästan nöjd med mina converse



Detta är mina näst sista innan jag är helt nöjd. Den slutliga varianten hänger i virknålen just nu och jag konstaterar att jag nog ska vara nöjd med dem. Jag lägger upp en bild på dem imorgon. Ett mönster till de som är intresserade ska jag också försöka få till. Det är rätt mycket att skriva så jag antar att det blir ett litet spanienprojekt.

Idag var en sådan där tokstressig dag när allt kör ihop sig. Patienter stryks och man hinner inte programmet då flera är mycket mer avancerade än vad man bedömt. Jag vet inte längre hur många som strukit sig och nya som kommit in bara för denna veckan. Det är precis som att man orkar inte blir opererad så nära sommaren. Jag var helt slut när jag gick från jobbet idag och trösten är väl att kollegerna är fantastiskt gulliga. Flertalet stannade på övertid och hade ändå ett litet leende kvar, underbart.

Tre solstrålar dök också upp på jobbet, Lotta, My och lille Liam. Det är så roligt när de tittar förbi. Liam hade fått namnsdagen till ära ett par superfina gröna converse som mormor Lotta hade virkat. De tipsade om en sida jogg.se som de använder för att bla registrera sin träning. Jag gick med ikväll och har nu både Lotta o My under bevakning. Superkul :-)

Efter jobbet blev det att sätta sig i bilen och upp till Helsingborg för att hämta mina solglasögon med styrka i. Jag hade planerat att därefter åka till Pålsjö skog för en löprunda men klockan tickade fortare än jag beställt och det blev att styra kosan hemåt istället. En liten runda in på Ica maxi för att kolla om de hade virkgarn men jag gick bet på det och fick gå tomhänt därifrån.

Väl hemma blev det i stället för motion en falafelrulle från byns pizzeria, mums smakar väldigt gott och den sköldes ner med lite rosévin. Ja det kanske inte passade perfekt men det funkade :-)

Linda hälsade på en liten stund ovanligt och mycket trevligt och imorgon kommer Hannah hem några dagar från Stockholm så det är bara att ladda läpparna haha. Nu har jag längtat efter henne så det ska bli skönt att få rå om henne några dagar. Jag ska se om jag inte kan locka ut henne på en liten löprunda imorgon istället.

Härligt med kväll och att inte behöva ställa klockan imorgon bitti. Jag hoppas att natten har lite sömt  att bjuda på då det varit väldigt dåligt med det denna veckan suck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0