Krokad väska

 
Nu är äntligen den krokade väskan klar. Det är ett jättejobb om man ska ska vara ärlig så det blir inte för många gjorda av dessa med tanke på att priset i relation till arbetsinsatsen är alldeles för låg. 
Denna här är beställd av en kollega och hon önskade sig en lila väska utan något på. Hoppas nu hon blir nöjd. 
Väskan är krokad i enkel krokmaska och den är jätteenkel. Man lägger helt enkelt upp maskor till önskad bredd och så krokar du på för kung o fosterland tills den har dubbel längd. Därefter virkar jag ihop sidorna med smygmaskor. På denna varianten har jag därefter virkat 4 v fm runt öppningen och därefter krokat remmar som jag slutligen sytt på. Simsalabim så var det klart. Det som är tidsödande är ju själva krokandet. Till denna väskan har jag använt mig av Himalays mercan garn och jag har använt mig av dubbelt garn så två nystan har löpt parallellt hela vägen. Här gick det åt exakt 300 gram garn förutom en halv meter som var över puhh vilken tur. 
 
Idag var första lediga dagen efter lång vecka så det fick bli städning och tvätt hela förmiddagen. Jag fick också plockat nästan ett kilo hallon. 
Jonna och Julia tittade förbi då Jonna skulle hämta utlovad krusbärskräm. Det blev en kopp kaffe med hembakat knäcke och sedan for de iväg igen.
Stellas kompis Alva var här och de lekte några timmar. På eftermiddagen kom Linda förbi och när Jörgen kommit hem tog vi en liten efterlängtad tjejrunda på Väla. Det var längesedan Linda har luftat denna kärringen så det var väldigt njutningsfullt :-).
Jag fyndade litegrann.... 2 supersnygga klänningar på MQ i märket Sunshine, jag tycker ofta de har jättefina saker och till humana priser (dessa var 50%). Jag hittade också ett par supersnygga gubbyxor eller chinos på Hm som satt jättebra. 
Vi bestämde oss för en fika och delade på en räkmacka. Det märks att jag inte är ute och äter så ofta för jag fick nästan slag då räkmackan kostade 98kr??!! Jag skulle ju inte teckna aktier i fiskaren och hans fru utan bara smaska i mig några ynkliga räkor......nåväl trots det hööga priset så var den faktiskt inte godare än en vanlig räkmacka men den slank ner.
Sedan bar det hem med den fina lasten av nya kläder och väl hemma fick jag avslutat väskan ovan vilket är jätteskönt då den stulit mycket tid. 
 
Nu ska jag börja med en tröja som Jonna har beställt och därefter blir det ett par virkade converse som är önskade av en annan tjej. Efter det så väntar ännu en pippitröja till min kollega som hon ska få till sitt äldsta barn för att matcha den som hon får till sin nyfödda :-).
 
Bäst att sätta fart tjippohej :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0