Vantar med fläta



Ett par vantar till det övriga setet som svärmor fick blev det också se bilden lite längre ner på halsduk o mössa. Jag har stickat in samma fläta som finns på mössan och det blev inte så dumt. Den här flätan går både från vä till hö o hö till vä istället för vanlig enkel fläta som går åt ett håll. Vantarna är som mössan stickade i garnet molly 100% acryl. Jag har stickat dem med rundsticka nr 5 och använt ett vanligt basmönster där jag bara lagt in flätan på ovansidan.

Det har varit riktigt skönt med ett par lediga dagar då det har blivit en del städning och stickning. Imorgon kör det ihop sig rejält då jag ska till jobb och har lovat bjuda på danska hembakta rundstykker. Det blir att gå upp i ottan så de är färdiga för njutning kl 7.30 på jobbet. När vi kom hem från livigno låg det ett vacker brev i lådan där jag akut kallats till att göra en punktion på en knuta i bröstet som ser ut som bindväv med cysta i. För säkerhetsskull vill de ta en biopsi av den och det var väl bra men är det inte typiskt att det är samma dag som jag måste jobba. Jag börjar första arbetsveckan med att koordinera så jag måste ha full överblick över den veckan. Nåja efter provtagningen i lund får jag ge mig åstad till jobbet en stund igen för att kl 13 infinna mig hon min massörska. Ett trevligt avbrott ska det bli. Därefter blir det jakt på examenskött :-). Min dotter blir färdig sjuksköterska den 13 jan och då får väl mamsen fixa lite mat till alla gästerna. Det ska bli skönt att pusta ut med lite trevligt handarbete när den dagen är slut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0