Stickad klänning



En härligt retro klänning till en liten tjej där mamman gillar 70-tals kläder. Det är ett gammalt mönster jag hittat och jag tänkte direkt på Annika som mamman heter när jag såg den. Hoppas hon blev nöjd med den.

På stickorna just nu har jag raggsockar som blir superlånga ca 39 cm höga i tunt raggsocksgarn sticka 2.5-3 till mig själv i en härlig grön/blå färg. Jag ska ha dem till mina stövlar och även kunna ha dem till strumpbyxor som ett färgglatt avbrott :-). Bild kommer

Raggsockarna i förra inlägget togs väl emot av min unga beställare. Enligt mamman satt de på fötterna direkt och hon undrar om de kanske inte stannade där även över natten :-). Passade perfekt gjorde de som tur var också. Visst är det kul med nöjda kunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0