Mössor av restgarner



Mössor är både tacksamt och roligt att göra samt kostnadseffektivt om man som jag gjort här använder sig av restgarner som bara hade legat som små bollar i en korg annars. De två översta är stickade av raggsocksgarn som blivit över efter strumptillverkning. Jag hade också restgarn av något mjukt garn som räckte till en jordgubbsmössa.

Idag är det examensdags för min Linda som blir sjuksköterska idag. Jag lovar att jag har inte haft något inflytande i hennes val. Jag hade i så fall gjort reklam för någon annan utbildning som gav mer lön och mindre ansvar än vad man skom sjuksköterska någonsin får.  Nu blev det så i alla fall och jag önskar henne all lycka i framtiden och hoppas att jag som mamma och kollega kan vara till nytta i olika situationer. Hon har fotat ett gammalt foto som visar att hon redan tidigt visste vad hon ville bli. Jag kan såklart inte låta bli att låna det av henne :-)



Nåväl nu blir det full rulle. Lämna Stella i skolan, baka bullar, fixa sallad, vegetarisk mat, slå in presenter. Åka till Lund o se när hon går ut, får väl ladda med badhanduk så jag inte druknar när jag lipar. Sen hem o fixa med lokalen mat osv.... gästerna kommer kl 6 så jag ska nog hinna allt. Idag får stickorna vila helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0