Hundtröja





En söt liten hundtröja blev till som jag ska ge en kompis. Den är stickad enligt samma mönster som den jag gjort tidigare men här har jag slätstickat den förutom i hals, under mage och benen som är resårstickade. Därefter har jag sytt in rosa hjärtan i maskstygn. Jag ser fram emot en bild när vovven Svea har den på sig.

Idag ringde de från endoskopin i Malmö och undrade om jag kunde ta ett återbesök imorgon. Det innebär att jag återigen ska dricka 4 liter laxabon och fasta inför morgondagen. Det blir då totalt 8 liter laxabon på tre dygn! Jag tackade ja så denna karusell snart kan ta ett slut. Det blir alltså tredje gången gillt så blir det inte av imorgon blir jag väl kokkobello totalt. Man kan väl lugnt säga att jag imorgon har de renaste tarmarna i södra skåne i alla fall :-). Går enligt planerna bör detta helvete vara över om ca ett dygn. Jag ska infinna mig där kl 8 för att dricka de två sista litrarna och sedan blir det undersökning kl 11. Som tur är erbjuds man både midazolam och ketogan. Hoppas jag får massor. Håller tummarna för att doktorn inte hittar något dumt utan tycker att jag har riktigt snygga tarmar hahahaha

Det har gått lite tokigt för Hannah i Stockholm så hon kommer hem med nattåget och är framme imorgon bitti. Jag tror hon behöver komma hem och bli lite bortskämd och få lite kärlek.

Linda är hemma i vardagen igen och har börjat jobba direkt. Tyvärr kunde de inte fullfölja hennes bredvidgång utan hon fick jobba själständigt då många är sjuka. Jag tror hon löser det bra men jag förstår att hon är lite orolig. Som tur är finns det ju en syster till som kan backa upp henne om det skulle vara något särskilt hon behöver hjälp med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0