Halsduk av restgarn



En liten halsduk av restgarn. Den kommer säker till användning nu när temperaturen ute visar -15 grader.

Idag ska Stella på kalas så vi får ta chansen och åka en snabbrunda till väla. Hoppas Hannah vill med för då kan det bli sushi till lunch :-). Hannah kom hem igår efter mycket förseningar då någon kraftledning hade slitits ner i Stockholm. Jag fick åka till Lund och hämta henne och på vägen hem passade vi på att inhämta lite god mat i stan.  Ett stort ris till SJ som inte är pålitliga! Passagerarna fick byta tåg i Hässleholm för att komma till Lund. Sj personal bad folk hoppa på ett visst tåg vilket ett 20-tal gjorde. När sedan biljettkontrollanten gick runt sa han att inte biljetten var giltig på detta tåg så samtliga fick en bot på 800kr. Jag är inte ett dugg förvånad för jag kommer ihåg en gång när Hannah skulle åka till Stockholm så pajade tåget på väg till lund och hon han inte med det bokade tåget. Då sa personal till henne att boka ny biljett på nästa tåg så skulle SJ kompensera det. Detta gjorde jag och det visade sig sen att eftersom biljetten var Lund - Stockholm och inte Glumslöv- Stockholm tänkte de inte göra ett skit. Noll samarbete dem emellan alltså. Den resan kostade totalt enkel biljett mig 5000kr. Fantastiskt

Linda ringde imorse från Thailand. De har 33 grader varmt så visst är det lite skillnad. De hade lyckats bränna sig igår trots solskydd. Inget problem vi har här, vi får väl istället akta oss för kylskador.

Jag hade tänkt springa ute idag men är osäker på om det är bra när det är så kallt. Ska höra med Lotta som kan det här. Jag är ju fortfarande en glad amatör i löpspåret och under "utbildning". Innan jag vet får det bli löpbandet här inne idag i stället.

Just nu har jag en del på kö..... 3 par vantar, en mössa, ett mobilfodral, ett kamerafodral, en hundtröja och om jag hinner ett par vantar till moi o Stella också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0