Ett badkar med garn



Gjorde en liten inventering av mitt garn idag. Här är en bild på ett av fyra gömställen. Räknar jag ihop allt så tror jag att jag utan problem fyller ett badkar till bredden. Det roliga i kråksången är att oavsett vilket nystan det gäller så kan jag säga vilket projekt det är önskat till och jag kan se framför mig hur det ska bli. Trots att jag försöker vara produktiv så hinner jag aldrig ikapp. Jag skulle nog behöva en sex månaders tjänstledighet för att arbeta undan och samtidigt varenda dag föds en ny idé som förvärrar det hela för mig. Det betyder att för att hinna med alla planerna jag har så måste jag lägga in en dispans till Gud att få leva ungefär tre livstider för att hinna genomföra alla mina idéer.
Tur för mig är att när Hannah är hemma och hälsar på så knycker hon alltid lite garn och hon berättar aldrig vilket hon tagit. Det är ju ganska bra för då omkullkastar hon vissa planer för mig :-).

Just nu sitter jag o väntar på att Linda o Alex ska komma o hälsa på efter sin Thailand resa. De kom hem ikväll så jag gissar att de har massor att berätta.

Jag tror egentligen också att min Hannah just nu har massor att berätta men tyvärr är hon en hemlighetsfull tjej som inte delar med sig på samma vis som Linda.

Hade en intressekonflikt på jobbet idag. En kollega önskade hoppa över lunchen för att istället gå en halvtimme tidigare. Jag tyckte det var ok eftersom vi inte hade flera patienter. Direkt blev en annan kollega "avundsjuk" för hon hade vid ett annat tillfälle önskat gå en kvart tidigare för att duscha. Det blev ju inte godkänt eftersom vi inte har flex så när jag nu försökte förklara att denna kollegan får gå för vi är färdiga med alla patienter förstod hon fortfarande inte skillnaden. Jag tyckte att det kanske är onödigt att skapa problem istället för att enkelt lösa dem och då förstod hon absolut ingenting. Det visar egentligen bara att alla är vi olika och vissa föds till skolpoliser som tycker att det är ok om de själva tjänar på det men för jäkligt om någon annan gör det. Ibland känns det som att man faktiskt inte är koordinator utan istället någon dagispersonal för jag förväntar mig ändå att högutbildade människor skulle stå över sådan här trams. Man kan inte säga annat än att jobbet är spännande :-)

Trevlig fredag alla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Av erfarenhet från mitt jobb så är det faktiskt dom "högutbildade" som är värst :)

2012-02-17 @ 19:33:44
Postat av: Hannah

Jag berättar ju visst det om vad jag tar för garn! "Ett vitt nystan" är hur tydligt som helst! Sen att du har ungefär 100 vita nystan i olika utförande är en annan sak.... ;)

2012-02-18 @ 09:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0