Virkade tofflor

 
Igår blev jag färdig med dessa tofflor. Det är en klasskamrat till Stella som kommer att få dem i julklapp. De är stickade i wendy aran och kan därför tvättas i 40 grader. Under skorna har jag satt på halkploppar så hon inte riskerar att halka i dem.
 
Det var en ganska smärtsam dag att försöka jobba med två vrickade handleder men det gick ihop sig och jag tror inte ens någon märkte det. Problemet är att jag knappt kan trycka ner bokstäverna på tangentbordet så det gör ont. Tur är att jag koordinerar för jag hade inte klarat av salsarbete idag med att hålla fria luftvägar osv.
Hoppas det lägger sig snart. Pga detta blir det ingen längre träning idag, 4 km får räcka!
 
Ikväll ska jag färdigställa två ugglemössor som ligger på beställning och därefter ska jag försöka mig på ett par svarta uggs där jag ska se om jag kan brodera in boismärket på dem.. vi får se om det går annars får de hålla tillgodo med helsvarta uggs istället.
 
På tal om jul så fick jag igår denna fina julhälsning
 
Är det inte en fantastisk bild så säg. Gladaste pepparkakan i stan.  Lilla modellen är Bodils barnbarn Leia :-)
Hoppas de gör julkort av denna bild.
 
Får se om jag får hem någon man idag. Han sitter fast i en utdragen rättegång så han förväntas bli sen och så blir det nästan hela veckan. Tur farmor kan hjälpa till som imorse fick lämna Stella och Jonte var snäll och hämtade henne innan jag kom hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0