Virkade converse igen

 
De var de beställda conversen klara. De ska bli en present på ett barndop i helgen. Jag har virkat dem enligt mönstret som jag lagt under rubriken gratis mönster. Det enda undantaget jag gjort är att jag lade upp 18 lm från början och jobbade utifrån det eftersom barnet är ett par månader gammalt.
 
Idag blev det cykel till jobb och det var hur skönt som helst. Planeringen var sedan att springa hem och sedan springa in imorgon bitti för att cykla hem på kvällen. Den planen har gått åt skogen för när jag sprang hem kom jag bara 3.5 km innan knät pajjade ordentligt och resten av vägen hem (tot 8.5km) var en ren tortyr. Just nu är jag förtvivlad och gråtmild då jag verkligen trodde att mitt löparknä skulle vara bra nu eftersom jag gjort precis som man ska. Här sitter jag nu med is bakom knät och känner mig alldeles rådvill då jag inte har en aning om vad jag ska göra nu.... 
 
Jag hoppar i duchen och gråter en skvätt till, därefter får det bli lite OS innan jag inväntar ny dag med förhoppning om att kunna lösa knäproblemet
 
Godnatt
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Snyft :( lovar att gråta en skvätt ikväll för din skull o hoppas att det hjälper mot ditt jävla knä. Synd när du så gärna vill springa, håller tummarna att det går över kvickt <3

2012-08-01 @ 22:29:22
Postat av: Bara jag

Löparknä 2

Symtom:
■Bultande värk bakom knäskålen.
■Gör ofta mer ont när du reser dig från huksittande, gör utfallsövningar eller i samband med joggingturer.
■Skadan är vanligare bland folk med plattfot. (Motsatsen till plattfot är högt fotvalv).

Hur skadan kan ha uppkommit:

När du springer glider knäskålen upp och ner i ett spår. Ibland kan det hända att knäskålen hamnar i "fel läge", sker detta en längre tid då gnider skålen bort det skyddande brosk som sitter i området. Träning för hårt i jämförelse med dina förutsättningar gör att musklerna i och runt knäet tröttas ut och risken för "felspårning" ökar.

Vad du kan göra åt det:

Kyler du området runt knäet minskar smärtan. Men för att bli av med skadan måste du byta träningsmetod ett tag. För att sen kunna återgå till normalträning bör du även stärka de muskler som hjälper knäet att hålla knäskålen på plats, detta genom allmänna styrkeövningar för knäet. Prova de du känner till, fråga gyminstruktörer eller prata med en sjukgymnast.
Kanske är detta???
Puss o Kram

2012-08-02 @ 10:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0