Virkade converse igen

 
Ett litet gäng med nya converse har blivit till. Dessa är större än de förra och mäter ca 12.5 cm.  De melerade är till salu och de rosa ska gå till Bodils lilla barnbarn. Bebisen ska få ett par rosa och ett par lila av oss i födelsedagspresent. 
 
Igår kväll var jag så in i vassens löpfrustrerad så jag knöt på mig skorna och tog en liten runda för att testa knät. Hade jag inte gjort det fanns nog risken att jag hade blivit galen helt enkelt. Denna gången kom jag 1.5 km innan smärtan dök upp så det var ju 200 meter längre än förra gången yippiee eller not! Det blev totalt 2.3 km och det hade varit underbart men alldeles för kort stund om knät bara hade velat samarbeta. Nu var det bara att bita i det sura äpplet och gå hem och stretcha. Skit också... 
Idag har jag kört först styrketräning i två timmar och sedan stretch en stund på det. Jag är superglad för mitt expanderband som gör träningen roligare och mer effektiv. Nu ska jag försöka hålla mig lugn tills på Tisdag då det åter är dags för Tomas och akupunktur. 
 
Vädret har ju varit alldeles fantastiskt och den bästa avslutningen på sommaren man bara kan tänka sig. Nicke har tvingats leka en stund med Stella och en kompis Emma trots ovilja.
 
Som belöning lovade jag honom lugn och ro en stund utan busungar så det fick han och då njöt han till fullo 
 
Han låg och kelade med den lilla hunden som man ser lite av under honom.... gottegris....
 
Jag har varit på Media Markt nu i eftermiddag för jag behövde en ny våg då vår fina ganska exlusiva våg  (kunde mäta typ allt även IQ haha) vattnades av Stella och en kompis härom veckan. Vi har avvaktat i hoppet om att det skulle torka upp och att vågen skulle funka igen men jag väger typ 33kg på den och Jörgen 69kg så den är kanske lite för mycket glädjevåg nu haha. Är någon intresserad kan ni få den gratis :-)
 
När vi var där ramlade jag över en liten manick. Jag brukar aldrig köpa manicker för jag tror helt enkelt inte på dem men denna fastnade jag för. Är det så enkelt som beskrivningen lovade har jag köpt tidernas grej.
 
Enligt paketet ska du kunna göra 6st muffin på typ någon minut. Är det inte häftigt så säg om det nu funkar. Tänk när man har oanmälda gäster så kan man bara bjuda på kaffe och lite muffin så där bara.  Priset på denna fantastiska maker var 229kr så det var ju inte helt hutlöst. Återkoppling sker när jag har testat den. Först var tanken att jag skulle testa den när vi kom hem men på vägen fastnade vi på Max trots att vi redan ätit och där åt vi ännu mer så här blir minsann inget muffinsbak idag!
 
Igår kväll kom äntligen Sandra o Linus lilla bebis, Bodils barnbarn. 
 
Så lik hon är sin far och jag ser även en hel del Bodil i henne. Nu väntar jag bara på att Bodil ska bli färdig någon gång och ringa och berätta hur det var att träffa det lilla livet. Hörrudu Bodil glöm inte bort oss andra nyfikna :-)
Jag lär nog få vänta på mina barnbarn ett tag till så jag passar på och njuter av mina vänners barnbarn så länge <3
 
Imorgon öppnar vi operation igen och jag såg att jag skulle ha Obesitas operationer, så för mig blir det att gå och lägga mig i ordentlig tid ikväll så jag är fräch inför morgondagen. 
 
En dusch nu och lite te så är även denna dagen i hamn....
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Du får klara dig med mig på nätet, har varit en rent upp o ner vänd dag efter beskedet om att jag blivit farmor (hur fan känner inte sig föräldrarna då)+ en omgång migrän så jag låg pall i 2 tim med kall handuk över ögonen o vila ihop om att det skulle försvinna innan resan till Hbg o kolla det bedårande underverket, helt klart farmors lilla tös. Känslan i kroppen är obeskrivbar, känns som om det är för stort tryck i bröstet men det är kanske för att alla känslor inte får plats. Du vet att jag ALDRIG GLÖMMER DIG. Kommer ut till dig i veckan.
Puss puss, Love U

2012-08-19 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0