Ugglemössa med sockar

 
Ugglemössa och sockar till Bodils lilla barnbarn som ska komma vilken dag som helst nu.  Det blir väl mysigt för bebisen att kura ihop sig i när höstens kyla tränger sig på.
 
 
Idag var det tvätta håret dag för Stella och det är en övning som inte gillas. Problemet har hon löst på sitt eget lilla vis.....
 
ja vad är det man säger alla sätt är bra utom de dåliga...
 
På förmiddagen åkte jag o Stella med Jörgen in till Landskrona för han behövde jobba lite. Hon och jag stannade till vid Granets lekplats.
vi var där en liten stund men sedan tyckte hon det var trist så vi tog en promenix in till city med stopp vid citadellkolonierna där en koloni som också är ett museum var öppet. Vi kollade på det lilla huset och alla möjliga blommor som fanns där. Sedan blev det korv och milkshake på Olivers innan vi slöt upp med Jörgen igen. Då blev det en runda på Coop och sedan styrde vi åter mot glumslöv och svärmor som skulle bjuda på brunch.
När vi kom till svärmor visade sig att det var rena festen hon bjöd på. Lyxigare kalas än när man fyller år.
 
smörgåstårtor och köttbullar, bacon och prinskorvar på längden o tvären. Till detta Sangria och ett glas vin och som pricken över i:et serverades prinsesstårta i kulören rosa...
Vi mumsade och gjorde tabberas så det kändes som värsta kalaset som bara Emils fattighjon i Lönneberga hade kunnat överglänsa. Nu blir det ingen mer mat idag för mig och gubben för då riskerar vi döden via sprickning ...burpp
 
Efter maten blev det en liten promenix uppför kullen hemma hos svärmor och det är otroligt vilken fin utsikt hon har. Särskilt en solig dag som denna.
 
Synd fotona inte är 3D så man kan se djupet i bilden.
 
 
Kronborgs slott skymtar bakom färjan
 
 
och bron på andra hållet. Den här utsikten som jag också har från mitt sovrumsfönster gör att jag känner mig nära fädernelandet där borta. Jag är ju nästan "hemma" :-)
 
 
En liten bild på Stella o Jörgen med svärmors hus i bakgrunden.
 
 
Idag har jag råkat ut för en krigsskada när jag stickade Bodils sockar. På något sätt lyckades jag köra in min sticka mellan nagel och nagelband. Jäklar vad ont det gjorde och till råga på allt ett par minuter senare så gjorde jag det en andra gång. Jag var tvungen att fota när jag torkat bort blodet.. 
 
ser inte mycket ut för världen men plågsamt är ordet som beskriver det bäst..
 
Ikväll blir det OS avslutning och uppladdning för mig för imorgon ska jag få springa min efterlängtade 2.5km runda som jag fått lov av Tomas min sjukgymnast att göra. Sedan blir det utvärdering på onsdag och då hoppas jag allt ser bra ut så jag kan fortsätta köra på men dock lite lugnare än innan har jag lovat. 
 
Nu ska här drickas te... ha en underbar söndag alla. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

vad fina mössor + set du åstadkommit. Håller tummarna för dig imorgon när det är löpdags.
kram Lotta

2012-08-12 @ 22:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0