Snart en slipover

 
Just nu jobbar jag på en slipover som ska vara till mig själv. Den stickas i garnet Queen och färgen är vinrött. Vinrött ska ju vara höstens hetaste färg så därför föll valet på den direkt. Jag tycker det är så skönt på vintern med slipover över en baströja då det är värmande och också välklätt tycker jag. 
Mönstret har jag använt ur en bok som heter "Sticka i 100% ekologisk ull", det är en underbar bok med underbara bilder som jag varmt kan rekommendera för den som söker användbara mönster i kombination med fantastiska bilder. 
 
 
Så här ser mönstret ut på nära håll.
 
Idag öppnade så operation efter 8 veckors sommarstängning. Det var skönt att vardagen igen rullar på. Min dag innehöll sövning av fyra stycken laparoskopiska magsäcksoperationer och det var som att sommaren aldrig varit, så fort var jag inne i jobbet igen. Det visar att jobbet sitter i ryggmärgen och det avslöjar att man börjar bli gammal med en hel del erfarenhet att luta sig på. Var gång jag kommer tillbaka efter semester slår det mig att jag verkligen älskar mitt jobb och när jag nu inte har råd att vara hemmafru så är detta utan tvekan näst bäst haha.
 
Trött som ett ålderdomshem är jag dock för natten som gick blev helt sömnlös.... jag hade en 6 åring som sparkade och drog mig i öronen. De som känner mig väl vet att Stella drar en i öronen när hon ska mysa och man kan säga att inatt mös hon till rejält, AJ.. sa mina öron. Framåt morgonen lämnade jag sovrummet och begav mig till ett annat i hopp om att få någon timma i alla fall och det fick jag men en timma räcker inte riktigt till för en hel arbetsdag så ikväll ska jag försöka komma i säng tidigare och kanske ta mig ett eget sovrum inatt :-)
 
Tjippohej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, det blev inte så tidig sänggång

2012-08-21 @ 05:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0