Ännu en ugglemössa och virkade converse

 
Den lilla babyvarianten denna gången i grå melerat raggsocksgarn. Den passar någonstans mellan 0-1 år.
Denna mössan är också till salu för 150 kr. Blir jag inte av med den innan går den till julskyltningen :-)
 
 
Dom små conversen som ska flytta till Norge blev klara igår kväll och så här blev de. 
De är virkade enligt mönstret som jag bjuder på under rubriken "gratis mönster". Enda skillnaden är att jag som utgångsläge lagt upp 20lm som jag sedan jobbat vidare på. 
 
Idag när jag sprang förbi en av läkarexpeditionerna satt våra urologer så fint så jag kunde inte låta bli att ta ett litet foto på dem.
 
Jag måste ju visa vilka fina doktorer vi har. De har såklart gett mig tillstånd att lägga upp dem här på bloggen. 
 
Man ser nästan vilken trevlig arbetsplats vi har tycker ni inte det :-). Det är väl inte alla förunnat att trivas som fisken i vattnet på sitt jobb.
 
Idag har det blivit lite styrketräning av ben och mage. 40 min ganska precis. Jag får väl vara nöjd med det så länge hehe.
 
Nu ska jag ta tag i något annat handarbete som väntar. Igår fick jag en del beställningar och har kontaktat min garnleverantör så jag kan få hem garnet jag behöver för att kunna starta upp de beställningarna. De är som följer: vantar med HIF-logga (hua jag som är boisare:-), två ugglemössor till baby med tillhörande sockar och  ev en liten kofta till ung dam ca 9 mån. På stickorna hänger fortfarande ofärdigt, min slipover och en pippitröja.
 
Snart te hoppas jag tjippohej :-)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har tänkt att virka en ugglemössa, stl nyfödd (liknande den du hade igår). ser att den är virkad i raggsocksgarn, vilket nr på nålen samt stl enl ditt mönster?
hoppas allt väl med dig och att du är "duktig" och vilar från löpningen så att ditt knä slutar att värka.
Ha det bäst / Kram

Svar: Ugglemössan i raggsocksgarn har jag virkat med nål nr 4.5. Jag har gjort den enligt mönstret 0-1 år kram Tina
nines-design

2012-08-23 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0